CSR w Energetyce

TAURON dodaje energii Eurowizji Junior

Falujące i mieniące się różnymi kolorami konstrukcje świetlne, symbolizujące radość, lekkość i wolność – oto główny motyw scenografii tegorocznego 17. Konkursu Piosenki Eurowizja Junior, której finałowy koncert odbędzie się 24 listopada w Arenie Gliwice. W konkursie wezmą udział młodzi utalentowani ludzie z 19 państw Europy oraz Australii. Organizatorzy spodziewają się delegacji zagranicznych liczących nawet 400 osób. TAURON jest partnerem tegorocznego konkursu.

– Eurowizja Junior to wydarzenie, które przyciąga uwagę milionów widzów. To świetna okazja, by poprzez nasze zaangażowanie dołożyć swoją cegiełkę do przedsięwzięcia, w którym talenty prezentują młode piosenkarki i młodzi piosenkarze – podkreśla Łukasz Zimnoch, Rzecznik Prasowy TAURON Polska Energia. – Angażujemy się w inicjatywy, w których młodzież może się wykazać, a czasem i czegoś nauczyć, w tym przypadku – z pewnością – radzenia sobie z tremą i emocjami – dodaje rzecznik TAURONA.

Uczestnicy tegorocznej Eurowizji Junior to młodzi artyści z Polski, Armenii, Albanii Białorusi, Francji, Gruzji, Kazachstanu, Walii, Irlandii, Macedonii Północnej, Włoch, Holandii, Ukrainy, Rosji, Malty, Portugalii, Hiszpanii oraz Serbii, a także z Australii. Przez dwa konkursowe dni: sobotę i niedzielę, 23 i 24 listopada, będą prezentować swoje zdolności wokalne.

Eurowizja Junior 2019 będzie wyróżniać się pod względem scenograficznym. – Postanowiliśmy, że oprawa świetlna będzie nawiązywać do motywu latawca. Myśleliśmy o wietrze, o lekkości, o wolności. Zadawaliśmy sobie pytanie, jak przełożyć ten motyw na język scenograficzny. Stworzyliśmy konstrukcje ledowe w kształcie wstążek – powstał bardzo wdzięczny, przestrzenny element – powiedział Giorgos Stylianou-Matsis, Scenograf Eurowizji Junior.

– Chodzi o to, by było tu baśniowo, tak jak dzieci sobie to wyobrażają. Zależy nam, by fantastycznie się tu czuły i aby wiedziały, że światło i multimedia – wszystko to jest stworzone dla nich – podkreślił Adam Tyszka, Reżyser światła.

Konrad Smuga, dyrektor artystyczny Eurowizji Junior 2019 podkreśla, że wszyscy, którzy pracują nad tym projektem, dążą do tego, by nie odstawał on rozmachem i profesjonalizmem od „dużej” Eurowizji. – Wszyscy chcemy, by młodzi artyści dobrze się czuli na scenie i fantastycznie wspominali Śląsk, Gliwice i kiedyś chcieli tu wrócić – zaznaczył.

Eurowizja Junior odbywa się w Polsce w związku z ubiegłoroczną wygraną w tym konkursie polskiej reprezentantki, Roksany Węgiel. W tegorocznej edycji konkursu Polskę reprezentować będzie Viki Gabor – laureatka programu “Szansa na sukces. Eurowizja Junior”. Młoda wokalistka zaśpiewa piosenkę pt. “Superhero”.

Głównym organizatorem wydarzenia jest TVP S.A., która będzie transmitować je na cały świat.

W ramach działań partnerskich związanych z wydarzeniem w Arenie Gliwice będzie funkcjonowała specjalna strefa TAURONA, przygotowana zgodnie z hasłem tegorocznej edycji, czyli „Dziel się radością”. Oczekiwanie na występy młodych ludzi uprzyjemnią widzom niespodzianki oraz upominki wręczane w strefie TAURONA.

W ramach działań TAURONA związanych z Eurowizją 5 listopada uruchomiony został specjalny serwis „Energia Eurowizji” prowadzony wspólnie z „Dziennikiem Zachodnim”. Serwis przedstawia kulisy przygotowań do imprezy i zawiera wiele ciekawych informacji o finalistach konkursu, w tym materiały filmowe.

Na najbardziej zagorzałych fanów wydarzenia czekają też nagrody ufundowane przez TAURON. Otrzymają je zwycięzcy quizów zamieszczonych w serwisie „Energia Eurowizji”.

Spółka TAURON Sprzedaż GZE sprzedaje energię elektryczną spółce Arena Operator wraz z produktem EKO Biznes. Oznacza to, że sprzedawany produkt w całości lub części powstał w tzw. wysokosprawnej kogeneracji, czyli procesie wspólnego wytwarzania energii elektrycznej oraz ciepła. Takie rozwiązanie pozwala ograniczyć emisję CO2 do atmosfery. Energia sprzedawana w ramach oferty jest produkowana w elektrociepłowniach należących do Grupy TAURON.

Źródło: TAURON Polska Energia SA

Działy

Partnerzy konferencji