EkoMobility » NFOŚiGW wyjaśnia błędne interpretacje programów eVAN, Zielony samochód i Koliber

NFOŚiGW wyjaśnia błędne interpretacje programów eVAN, Zielony samochód i Koliber

20 lip 2020 Możliwość komentowania NFOŚiGW wyjaśnia błędne interpretacje programów eVAN, Zielony samochód i Koliber została wyłączona

Mit 1 o programie eVAN dofinansowanie zakupu elektrycznego samochodu dostawczego:

Dotowane w ramach programu eVAN pojazdy nie mogą być wykorzystywane do przewozu towarów.

Fakt:

Wsparcie na zakup nowych pojazdów elektrycznych kategorii N1 w ramach realizowanego przez NFOŚiGW programu eVAN umożliwia przedsiębiorcom posiadanie nowoczesnego oraz bezemisyjnego taboru do świadczenia usług m.in.: przeprowadzkowych, pocztowych lub kurierskich, usług transportu zintegrowanych ze sprzedażą towarów (dostawa zakupionych towarów do klienta) albo usług obejmujących zbieranie i przetwarzanie odpadów.

Jedynie drogowy transport towarów, w szczególności świadczenie usług transportowych lub spedycyjnych, nie może być wykonywany przy wykorzystaniu dotowanych przez NFOŚiGW pojazdów. Obostrzenie to wynika z warunków udzielania pomocy de minimis. 

Mit 2 o programie Zielony samochód dofinansowanie zakupu elektrycznego samochodu osobowego:

Forma zabezpieczenia zakupu elektrycznego samochodu osobowego (chodzi w postaci cesji z ubezpieczenia pojazdu jest bardzo niekorzystna, jej koszt jest niewspółmiernie wysoki oraz wyklucza możliwość zaciągnięcia kredytu na zakup pojazdu.

Fakt:

Proponowane wsparcie dotacyjne na zakup elektrycznego samochodu osobowego w ramach programu Zielony samochód, zabezpieczone będzie jedynie cesją praw z polisy ubezpieczeniowej, co więcej jedynie do kwoty udzielonego dofinansowania. Takie zabezpieczenie umożliwia finansowanie samochodu również kredytem bankowym. Należy dodać, iż cesja na kilka podmiotów jest możliwa w polskim systemie prawnym i jest w takiej formie stosowana w praktyce.

Mit 3 o programie Koliber taxi dobre dla klimatu (pilotaż):

Tylko tanie i małe taksówki można zakupić ze środków NFOŚiGW.

Fakt:

Program Koliber nie ogranicza ceny kupowanego pojazdu. Wartość dofinansowania naliczana jest z uwzględnieniem warunku, że maksymalny koszt kwalifikowany dla zakupu jednego pojazdu i ewentualnie ładowarki wynosi 150 000 zł. Wszystkie koszty powyżej 150 000 zł należy uwzględnić w kosztach niekwalifikowanych przedsięwzięcia.

Kupiona w ramach programu Koliber elektryczna taksówka może być dowolnej marki i posiadać indywidualnie dobrane wyposażenie zgodne z preferencjami i możliwościami finansowymi zainteresowanego.

Źródło: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Wpis został opublikowany 20 lip 2020 w następujących kategoriach: EkoMobility, News. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.