Pomimo trwającej pandemii COVID – 19 olejowa spółka LOTOSU nie ustaje w dążeniu do maksymalizacji sprzedaży oraz zwiększania efektywności. Potwierdzają to wyniki osiągnięte przez LOTOS Oil w pierwszym półroczu 2020 r.
LOTOS Oil zanotowała 9% wzrost ilości sprzedaży za pierwsze półrocze 2020 r. versus 2019 r. Na uwagę zasługuje również parametr wyniku na działalności operacyjnej, który po pierwszych sześciu miesiącach 2020 r. wzrósł o 42% względem analogicznego okresu roku ubiegłego.
– Spółka LOTOS Oil nie ustaje w dążeniu do optymalizacji działań, zarówno handlowych, jak i produkcyjnych, w tym trudnym rynkowo czasie. Wypracowanie unikatowych ze względu na pandemię systemowych rozwiązań oraz umiejętność reagowania na niezwykle dynamicznie zmieniające się warunki rynkowe, przełożyły się na świetne efekty sprzedażowe już po pierwszym półroczu! Będziemy kontynuować wytężoną pracę, wspierając jednocześnie naszych partnerów handlowych oraz sieć dystrybucyjną w ich równie intensywnych dążeniach do osiągnięcia jak najlepszych wyników – mówi Adam Sekściński, Prezes Zarządu LOTOS Oil.
– Mocna pozycja rynkowa naszej spółki olejowej to rezultat przede wszystkim dużego zaangażowania, współpracy oraz scalenia poszczególnych zespołów pracujących w LOTOS Oil. To również kolejny przykład na to, że jako koncern potrafiliśmy dostosować się do obecnej, niełatwej sytuacji rynkowej. Jako zakład o strategicznym znaczeniu dla polskiej gospodarki, dbając o bezpieczeństwo, zarówno naszych pracowników, jak i naszych klientów, nie ograniczyliśmy produkcji ani dystrybucji najwyższej jakości produktów opuszczających codziennie rafinerię w Gdańsku – mówi Paweł Jan Majewski, Prezes Zarządu Grupy LOTOS.
Spółka LOTOS Oil, wychodząc naprzeciw potrzebom swoich kontrahentów, w ostatnich miesiącach zrealizowała program „Razem w przyszłość”. Pozwolił on sieci dystrybucyjnej utrzymać płynność finansową, urozmaicić ofertę oraz uatrakcyjnić portfolio promocyjne. Udział w programie dawał między innymi możliwość odroczenia zobowiązań, pozyskania niezwykle trudnodostępnych wówczas płynów do dezynfekcji, wdrożenia działań promocyjnych w zakresie produktów dla rolnictwa czy aktywnego wsparcia sprzedaży z wykorzystaniem bonów płatniczych.
– Indywidualne podejście do potrzeb i problemów partnerów handlowych oraz zrozumienie ryzyk i trudności z jakimi obecnie boryka się rynek, zapewnia nam optymalizację działań na wielu płaszczyznach. Zespół doświadczonych opiekunów handlowych z ramienia LOTOS Oil na bieżąco komunikuje się z rynkiem, monitorując możliwości sprzedażowe. Zespół marketingowy natomiast wnikliwie analizuje czynniki determinujące zakupy środków smarnych i w rezultacie szyje na miarę działania prosprzedażowe prowadzące do osiągania wielowymiarowych korzyści zarówno przez spółkę, jak i autoryzowanych dystrybutorów, aż po klienta ostatecznego – podsumowuje Aleksandra Jankowska, Wiceprezes Zarządu LOTOS Oil.
Należy wspomnieć, że LOTOS Oil eksportuje swoje wyroby do ponad 80 krajów świata, które również napotykają trudności w związku z bieżąca sytuacją.
– Prawidłowe zarządzanie zasobami, uważne kształtowanie polityki cenowej, przemyślana dystrybucja oraz skuteczna ocena rynków, często zupełnie odmiennych od naszego krajowego, pozwalają nam nie tylko realizować założone cele, ale również osiągać znaczące wzrosty. Przykładowo – tylko w pierwszym półroczu bieżącego roku wynik netto spółki wzrósł o 57% względem tego samego okresu roku poprzedniego – tłumaczy Adam Sekściński. – Praca w eksporcie wymaga nie tylko elastyczności, ale też zrozumienia innych kultur biznesowych i śledzenia światowych trendów, a w efekcie takiego profilowania współpracy, by nieustająco rozwijać możliwości sprzedażowe LOTOS Oil oraz budować rozpoznawalność i wartość naszej marki za granicą. Jesteśmy w czołówce eksporterów środków smarnych, bowiem napędzają nas wyzwania! – dodaje Aleksandra Jankowska.
Źródło: Grupa LOTOS S.A.