Ciepłownictwo

PGE Toruń podsumowuje: Czym różnił się miniony sezon jesienno-zimowy od poprzednich?

Specyfiką ostatniego sezonu jesienno-zimowego była łagodna zima tj. bez minusowych ekstremów temperaturowych, ale za to z niskimi temperaturami w wiosennych miesiącach (kwiecień, maj). To spowodowało, że okres korzystania z ogrzewania był znacząco dłuższy niż w ubiegłych latach.

Średnie temperatury miesięczne, nawet w typowo zimowych miesiącach, były wysokie (np. w lutym aż +4,2°C). Najniższa zanotowana średniodobowa temperatura za okres październik-marzec wyniosła -0,7°C (24 marca), podczas gdy w poprzednich dwóch lata było to aż -7,0°C i -12°C.

Klienci PGE Toruń wnioskowali o włączenie ogrzewania już w połowie września 2019 roku (pierwsza duża toruńska spółdzielnia włączyła ogrzewanie 18 września). Oficjalne zakończenie okresu jesienno-zimowego przyjęto w PGE Toruń na 27 maja, na podstawie ilości ciepła sprzedanego klientom w ciągu doby.  Jednak jeszcze 1 czerwca około 40% klientów nadal korzystało z ciepła na potrzeby ogrzewania.

 – Z roku na rok  obserwujemy coraz wyższe temperatury zewnętrzne i zacieranie się pór roku, co przekłada się na dłuższy czas intensywnego korzystania z ogrzewania. Dla nas istotne jest to, że dzięki modernizacjom węzłów cieplnych i sieci ciepłowniczej, przeprowadzonym w ubiegłych latach, systematycznie doskonalimy jakość usług związanych z dostawą ciepła. W ubiegłym roku zbudowaliśmy i zmodernizowaliśmy 7 kilometrów sieci ciepłowniczej oraz zamontowaliśmy kilkadziesiąt nowych węzłów cieplnych. Wszystkie działania prowadzimy w porozumieniuz klientami. Dzięki tej współpracy odpowiadamy na potrzeby klientów, zwiększając systematycznie niezawodności dostaw ciepła – mówi Robert Kowalski, Prezes Zarządu PGE Toruń.

Letnie miesiące również mogą zaskoczyć niskimi temperaturami zewnętrznymi. Dlatego, aby zapewnić optymalny komfort cieplny mieszkańcom Torunia, mogą oni korzystać z ciepła przez cały rok. PGE Toruń, podobnie jak inne elektrociepłownie należące do PGE Energia Ciepła, spółki z Grupy Kapitałowej PGE, produkuje energię elektryczną i ciepło przez cały rok, dlatego też na życzenie klientów, może zapewnić ogrzewanie przez 365 dni w roku.

W tym roku kolejni klienci skorzystali z usługi „ciepło przez cały rok”. Usługa realizowana jest w oparciu o tzw. automatykę pogodową, czyli urządzenia zainstalowane w węzłach cieplnych, które sterują dostawami ciepła w zależności od temperatury panującej na zewnątrz budynku: gdy temperatura spada poniżej określonego przez klienta poziomu, węzeł włącza się i uruchamia dopływ ciepła do budynku, a gdy temperatura wzrasta – dopływ ciepła zostaje automatycznie wstrzymany. Klient korzystający z usługi „ciepło przez cały rok” wyznacza graniczną temperaturę, przy której uruchamia się ogrzewanie.

Źródło: PGE Energia Ciepła S.A.

Działy

Reklama