Świadome korzystanie z energii elektrycznej i ciepła nabrało nowego znaczenia po kryzysie energetycznym, z jakim mierzyliśmy się w ostatnich latach. Rekordowo wysokie ceny paliw, które przełożyły się na podwyżki cen prądu i ciepła, wielu osobom uświadomiły, jak znaczące dla budżetów gospodarstw domowych są codzienne nawyki związane z korzystaniem z energii. Dobrych nawyków powinni uczyć się wszyscy: zarówno dorośli, jak i dzieci.
W projekcie LeadAir, Forum Energii współpracuje z kilkudziesięcioma zaangażowanymi i ambitnymi samorządami. Wspólnie skupiamy się na poprawie jakości powietrza, którym oddychają mieszkańcy miast oraz planujemy transformację energetyczną. W ostatnich miesiącach wiele dyskusji toczyło się wokół cen energii i pomysłów na to, jak prostymi metodami obniżać rachunki za prąd czy ogrzewanie. Wnioski z tych rozmów przekuliśmy w publikację, która skupia się na budowaniu pozytywnych i świadomych postaw wśród młodszych użytkowników i użytkowniczek budynków, czyli dzieci i młodzieży.
Publikacja „Szkoła energooszczędna. Scenariusze lekcji dla klas IV-VIII szkół podstawowych” powstała we współpracy między innymi z przedstawicielami i przedstawicielkami Urzędu Miejskiego we Włocławku oraz nauczycielami z tego miasta. Jest to przewodnik dla nauczycieli, który wskazuje pomysły na trzy 45-minutowe lekcje, podczas których dzieci i młodzież ze szkół podstawowych poznają zasady odpowiedzialnego korzystania z energii i ciepła.
Podobnie jak inne publikacje Forum Energii, scenariusze są udostępniane nieodpłatnie i mogą być wykorzystane przez wszystkich zainteresowanych.
Autorzy opracowania: Artur Wieczorek, TealTurtle Consulting
Współpraca merytoryczna: przedstawiciele Urzędu Miejskiego we Włocławku, nauczyciele z Włocławka, zespół Forum Energii
Źródło: Forum Energii