Kampania edukacyjno-informacyjna organizowana przez Towarzystwo Obrotu Energią pod honorowym patronatem Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, a także Federacji Konsumentów ma na celu:
- propagowanie wiedzy o rynku energii elektrycznej i gazu poprzez działania edukacyjno-informacyjne,
- budowanie konkurencyjnego rynku sprzedaży energii elektrycznej i gazu w oparciu o zasady fair play,
- podnoszenie świadomości wśród Klientów najbardziej narażonych na działania firm stosujących nieuczciwe praktyki rynkowe,
- w poszczególnych edycjach również wskazanie firm stosujących Kodeks Dobrych Praktyk (wraz z Regulaminem jego stosowania) oraz posiadających Certyfikat TOE, które gwarantują Klientom przejrzyste i jasne zasady współpracy.
Kampania skierowana jest do wszystkich osób fizycznych (gospodarstw domowych) z powodu zagrożeń płynących z braku informacji odnośnie przysługujących im praw w zakresie podpisywania umów sprzedaży energii elektrycznej i gazu, bezpieczeństwa w sieci oraz ekologii.
W ramach powyższych działań proponujemy Państwu zapoznanie się z Poradnikiem Świadomego Klienta, gdzie pragniemy przedstawić najważniejsze prawa przysługujące Klientom w momencie zawierania umowy sprzedaży energii elektrycznej. Zachęcamy do zapoznania się z jego treścią, mając nadzieję, że wiedza w nim zawarta pozwoli Państwu dokonywać wyborów z lepszym rozeznaniem.
Rok 2014 był rokiem uruchomienia pierwszej edycji kampanii informacyjno-edukacyjnej, dzięki której Klienci dowiedzieli się, na co zwracać uwagę przy zawieraniu umów.
Kontynuując coroczne działania w 2015 r. postanowiliśmy dokonać uroczystego wręczenia Certyfikatów Sprzedawcy Energii Towarzystwa Obrotu Energią pierwszym Spółkom, które przystąpiły do Kodeksu.
W 2016, 2017, 2018, 2019 r., a także w latach 2020-2021 oraz 2022 pragniemy nadal szerzyć wiedzę o możliwości bezpiecznej zmiany sprzedawcy energii elektrycznej i gazu, bezpieczeństwie w sieci oraz zagadnieniach ekologicznych.
Źródło: Towarzystwo Obrotu Energią