Organizatorem webinaru jest z Ministerstwo Rozwoju i Technologii oraz Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny.
15 marca 2022 r., godzina 10.00
Podczas webinaru dowiecie się Państwo:
– czy Wasza firma może słać e-faktury do urzędów,
– jak można wysyłać e-faktury za wodę, gaz czy prąd,
– czym jest i jak działa Platformy Elektronicznego Fakturowania.
Zarejestruj się: https://ilim.clickmeeting.com/platforma-elektronicznego-fakturowania-nowe-uslugi/register
Wydarzenie jest bezpłatne!
Jeśli szukasz dla swojej firmy nowych możliwości oszczędzania, warto przyjrzeć się nowej funkcjonalności Platformy Elektronicznego Fakturowania. Wiosną tego roku pojawi się możliwość przesyłania e-faktur specjalizowanych. Nowa funkcjonalność pozwoli dodatkowo optymalizować koszty operacyjne w firmowym obiegu dokumentów handlowych.
Od 2019 r. firmy mają możliwość przesyłania e-faktur do urzędów wykorzystując do tego Platformę Elektronicznego Fakturowania (PEF). Urzędy mają obowiązek odbierania takich dokumentów elektronicznych, zgodnie z przepisami ustawy o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym.
Od maja tego roku PEF będzie oferował także możliwość przesyłania e-faktur specjalizowanych – czyli faktur m. in. za dostawę energii elektrycznej, paliw gazowych, usługi wodociągowe, ciepłownicze, usługi telekomunikacyjne, not korygujących, faktur w procesie faktoringu. W porównaniu z podstawową fakturą obsługiwaną na PEF, faktura specjalizowana zawiera dodatkowe zestawy danych możliwych do wypełnienia – takie jak np. numer licznika, oznaczenie faktora czy wykazanie niestandardowych pozycji handlowych. Wdrożenie nowego standardu jest odpowiedzią na postulaty rynku i tych dostawców, którzy byli ograniczeni schematem faktury podstawowej zgodnym z normą europejską. W ujęciu podatkowym faktura specjalizowana pozostaje zgodna z ustawą o VAT, ponadto zaś umożliwi stosowanie dodatkowych metod kalkulacji podatku przewidzianych w legislacji.
W fakturach elektronicznych wykorzystywane są ustrukturyzowane dane, które pozwalają na automatyczne przetwarzanie informacji. To przyczynia się do skrócenia czasu potrzebnego na obsługę faktur i obniża koszty ich przetwarzania zarówno po stronie przedsiębiorców, jak i jednostek administracji publicznej.
E-faktury specjalizowane za dostawę energii elektrycznej będą oferowały możliwość uzupełnienia bezpośrednio na fakturze informacji na temat wskazań zużycia energii elektrycznej w podziale na konkretne urządzenia mierzące to zużycie. Analogiczne zastosowanie znajdą w sektorze paliw gazowych czy usług wodno-kanalizacyjnych. Natomiast e-faktury za usługi telekomunikacyjne dadzą możliwość uzupełnienia bezpośrednio na fakturze informacji na temat opłaty w podziale na konkretny abonament i przypisany do niego numer urządzenia telekomunikacyjnego, a także okres rozliczeniowy.
Dzięki możliwości uzupełniania tak szczegółowych danych, oferowana nowa funkcjonalność PEF stanowi odpowiedź na potrzeby firm wystawiających faktury za usługi masowe. W Polsce jest prawie 6000 firm, które wystawiają tego typu faktury. Szacuje się, że ich odbiorcami jest ponad 33.000 jednostek sektora publicznego.
Źródło: Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny