PGE Energia Ciepła z Grupy PGE zapewnia bezpieczeństwo energetyczne wielu Polakom, dbając o niezakłócone dostawy energii elektrycznej i ciepła przez cały rok. Zdając sobie sprawę z wyzwań stojących przed sektorem ciepłowniczym, spółka realizuje projekty edukacyjne dla odbiorców ciepła.
– Nasi klienci są coraz bardziej świadomi konieczności korzystania z ciepła wyprodukowanego w sposób bardziej przyjazny środowisku. Dążymy do tego, aby ich wiedza oparta była na rzetelnych informacjach. Dlatego, realizujemy projekty edukacyjne, w których tłumaczymy, jak wygląda proces technologiczny wytwarzania energii elektrycznej i cieplnej, z których korzystają na co dzień – mówi Przemysław Kołodziejak, Prezes zarządu PGE Energia Ciepła.
Ciepło bez tajemnic
11 odcinków publikowanych w ciągu 3 miesięcy, które łącznie dotarły do ponad 58 tysięcy osób – to bilans zrealizowanej w ubiegłym roku kampanii autorskich podcastów pod nazwą Ciepło bez tajemnic. Eksperci PGE Energia Ciepła i spółek zależnych podjęli się wyjaśnienia słuchaczom, jak wytwarzana jest energia elektryczna i cieplna. Z podcastów można dowiedzieć się także, jak należy czytać dane na fakturze za ciepło, jak wygląda proces przyłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej i na czym polega praca w elektrociepłowni. Poruszone tematy dotyczyły także zagadnień związanych z ekologicznymi aspektami wytwarzania ciepła i energii elektrycznej. W ostatnim odcinku Przemysław Kołodziejak, Prezes Zarządu PGE Energia Ciepła wyjaśnił, jaki kierunek obrała spółka, aby zrealizować cel zwiększenia do 2030 r. do 70% udziału źródeł nisko i zero-emisyjnych w produkcji ciepła.
Wszystkich podcastów można wysłuchać na stronie internetowej PGE Energia Ciepła.
Kampanie medialne
PGE Energia Ciepła edukowała także odbiorców, realizując kampanie w mediach lokalnych, gdzie spółka posiada swoje aktywa. Zrealizowane kampanie zachęcały między innymi do korzystania z ciepła sieciowego, jako najefektywniejszego sposobu na walkę z niską emisją. Z kolei w kampanii „Oszczędzaj ciepło i dbaj o środowisko” wyemitowanej jesienią w lokalnych kanałach Telewizji Polskiej, Spółka przedstawiła siedem porad, jak odpowiedzialnie korzystać z ciepła sieciowego, co pozytywnie przekłada się nie tylko na dbałość o środowisko naturalne, ale także na wysokość rachunków za ciepło.
Przygody Kota Ciepłosława
W 2021 r. spółka kontynuowała, rozpoczęty rok wcześniej, program edukacyjny dla uczniów klas I-III szkół podstawowych „Przygody Kota Ciepłosława”. Dzięki niemu najmłodsi mogli poszerzyć swoją wiedzę na temat ciepła, sposobu jego wytwarzania oraz możliwości oszczędzania. Głównym założeniem programu była nauka poprzez zabawę, dlatego w tym roku dzieci mogły wziąć udział w dwóch konkursach zorganizowanych z okazji Dnia Dziecka i Świąt Bożego Narodzenia. Dodatkowo Spółka przygotowała specjalną kampanię edukacyjną Bezpieczne wakacje z Ciepłosławem, aby zachęcić wszystkie dzieci do odpowiedzialnego postępowania w trakcie wakacyjnych zabaw.
W 2022 Spółka będzie kontynuowała podjęte działania na rzecz edukacji swoich odbiorców w zakresie odpowiedzialnego korzystania z ciepła sieciowego i szczegółów transformacji swoich aktywów.
Źródło: PGE Energia Ciepła SA