Ciepłownictwo » Bezpieczeństwo pracowników – warunek zapewnienia ciągłości…

Bezpieczeństwo pracowników – warunek zapewnienia ciągłości dostaw. Fortum stawia na środki prewencyjne

26 Mar 2020 Brak komentarzy Share 'Bezpieczeństwo pracowników – warunek zapewnienia ciągłości dostaw. Fortum stawia na środki prewencyjne' on Facebook Share 'Bezpieczeństwo pracowników – warunek zapewnienia ciągłości dostaw. Fortum stawia na środki prewencyjne' on Email Share 'Bezpieczeństwo pracowników – warunek zapewnienia ciągłości dostaw. Fortum stawia na środki prewencyjne' on Print Friendly

Fortum, firma specjalizująca się w produkcji i dystrybucji ciepła oraz wytwarzaniu energii elektrycznej dostosowuje procedury i systemy pracy, by zadbać o bezpieczeństwo swoich pracowników. Dzięki temu produkcja i dystrybucja ciepła odbywają się bez zakłóceń.

W związku z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego, firma Fortum zdecydowała o modyfikacji swoich procedur oraz systemu pracy. Wszystko po to, by minimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19. W zmianach uwzględniono pracowników, dostawców oraz klientów.

– W biurach wprowadziliśmy działania zapewniające bezpieczeństwo naszym pracownikom. Ci, którzy mogą wykonywać pracę zdalną, zostali oddelegowani do domów już w zeszłym tygodniu. Zasada #zostańwdomu jest przez nas bezwzględnie przestrzegana, zwłaszcza, że dysponujemy wzmocnioną pod względem przepustowości siecią informatyczną a pracownicy mogą korzystać z narzędzi do wymiany informacji czy rozmów video – w tym także rozmów konferencyjnych. Obecnie niemal wszyscy pracownicy biurowi pracują z domu – mówi Piotr Górnik, Dyrektor ds. Energetyki Cieplnej Fortum.Do wszystkich biur, ale także do wszystkich elektrociepłowni, dostarczyliśmy dozowniki z płynem dezynfekującym i chusteczkami nasączonymi min. 70% alkoholem. Powołane w tym celu zespoły na bieżąco monitorują i raportują wszystkie działania prewencyjne – zarówno wewnętrzne, jak i te podejmowane przez naszych dostawców – dodaje.

Zmiany w Biurach Obsługi Klienta

W trosce o zdrowie klientów i pracowników, zawieszona została także działalność stacjonarnych Biur Obsługi Klienta na rzecz obsługi telefonicznej i elektronicznej.

– Aby zapewnić kontakt klientów z Fortum zapewniamy telefoniczną obsługę realizowaną przez opiekunów klienta w godzinach funkcjonowania biur. Zachęcamy również do korzystania z elektronicznych kanałów komunikacji, w tym szczególnie z elektronicznego biura obsługi klienta – mówi Anna Małolepsza-Kasner, Dyrektor Funkcji Klienta w Fortum.

Również współpraca z zewnętrznymi dostawcami Fortum uległa zmianie – wszelkie kontakty zostały ograniczone do minimum.

Modyfikacja pracy w elektrociepłowniach i sieciach ciepłowniczych

W elektrociepłowniach, gdzie na stanowiskach pozostali m.in. pracownicy nastawni, zmodyfikowano procedury i system pracy tak, by do minimum ograniczyć kontakt fizyczny pomiędzy poszczególnymi pracownikami. Wprowadzono także restrykcje w zakresie dostępu do pomieszczeń kontrolnych.

Każdemu z pracowników wchodzących na teren zakładu mierzona jest temperatura termometrem bezdotykowym. W przypadku kwarantanny pracowników nastawni jesteśmy przygotowani na wytwarzanie ciepła w kotłach szczytowych – wyjaśnia Dariusz Siemieniec, Dyrektor ds. Produkcji Fortum.

Podjęte działania mają zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, ale także klientom. Nowe procedury obowiązywać będą do momentu ustąpienia zagrożenia koronawirusem.

Źródło: Fortum Power and Heat Polska

Wpis został opublikowany 26 Mar 2020 w następujących kategoriach: Ciepłownictwo, News. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Możesz zostawić komentarz lub użyć trackbacka.

Zostaw komentarz

Reklama

Partnerzy działu

Newsletter

Warto zobaczyć