Odbiorcy – Rynek Energii i Gazu

Prostsza faktura dla prosumentów. TAURON ruszył z wysyłką

Już ponad 1,3 mln gospodarstw domowych otrzymało od TAURONA swoje faktury za prąd wraz z czytelnym podsumowaniem najważniejszych informacji. Dodatkowo, Spółka upraszcza rozliczenia dla blisko 440 tys. obsługiwanych prosumentów. Pierwsze kilkadziesiąt tysięcy uproszczonych faktur trafi do nich jeszcze w tym miesiącu.

 Obsługujemy już blisko 440 tys. prosumentów i wsłuchujemy się w ich potrzeby. Dlatego nie tylko dostarczamy technologię, rozwiązania i kompleksowe wsparcie dla domowych instalacji produkujących energię ze słońca. Upraszczamy również formalności związane z jej rozliczeniem. Wiemy, że gospodarstwa domowe mogą efektywnie korzystać z odpowiednio dobranej fotowoltaiki, najlepiej wspieranej magazynem energii. Dodatkowo, uproszczone faktury pomogą prosumentom lepiej zrozumieć rachunki i przyczynią się do bardziej świadomego zarządzania domową produkcją energii – mówi Mariusz Purat, Prezes Zarządu TAURON Sprzedaż.

Faktury dla prosumentów różnią się od standardowego rachunku za prąd. Jako producenci prądu, prosumenci znajdą na swojej fakturze inne dane, niż gospodarstwa domowe, które są wyłącznie odbiorcami energii elektrycznej. Eksperci TAURONA podkreślają, że również rozliczenie prosumenckie może być prostsze i czytelniejsze.

Rozliczanie fotowoltaiki odbywa się w systemie ilościowym, czyli net-meteringu lub wartościowym, czyli net-billingu. W obu przypadkach nadwyżki energii z fotowoltaiki trafiają do sieci elektroenergetycznej, lecz w pierwszym z nich wymiana odbywa się bezgotówkowo, a w drugim prosument kupuje energię elektryczną z sieci lub wprowadza do niej energię, którą sprzedawca przelicza według ceny rynkowej. Tak wyliczona wartość buduje depozyt prosumenta wykorzystywany przy rozliczeniu.

W czytelnym podsumowaniu faktury od TAURONA, prosumenci znajdą wyraźne wskazanie swojego systemu rozliczeń oraz najpotrzebniejsze informacje, takie jak ilość energii pobranej z sieci i ilość energii wprowadzonej do sieci. W przypadku rozliczenia w net-meteringu, dodatkowo uwzględniona jest ilość energii w wirtualnym magazynie energii, która pozostała po bieżącym rozliczeniu.

W dokumencie wyeksponowane są również informacje o kwocie do zapłaty, terminie płatności i dostępnych metodach płatności.  Dodatkowo, na drugiej stronie podsumowania znajduje się wyjaśnienie najważniejszych pojęć związanych z rozliczeniami i fotowoltaiką.

Czytelne podsumowanie faktury zawiera tylko najważniejsze dla prosumenta informacje, co sprawia, że rozliczenie jest łatwiejsze do zrozumienia i zwiększa satysfakcję Klienta z obsługi. Prosumenci mogą dzięki temu szybciej i bardziej efektywnie monitorować swoje zużycie oraz produkcję energii. Ruszyliśmy już z wysyłką czytelnych podsumowań rozliczeń do naszych Klientów. Prosumenci będą je otrzymywać zgodnie ze swoimi cyklami rozliczeń. Tym samym jeszcze w tym miesiącu blisko 20 000 prosumentów otrzyma uproszczone rozliczenie – mówi Michał Mierzwa, Wiceprezes Zarządu TAURON Obsługa Klienta.

Ważna opinia klientów

TAURON podkreśla, że nowy wygląd faktury jest projektowany z udziałem klientów. Przygotowane projekty dokumentów zostały pozytywnie zweryfikowane w badaniach. Spółka dodatkowo uruchomiła na swojej stronie internetowej formularz oceny i zachęca klientów, aby podzielili się opinią na temat nowego wyglądu dokumentu rozliczeniowego.

Online łatwiej

Podstawowym narzędziem do zarządzania płatnościami za energię jest aplikacja „Mój TAURON”. Dzięki niej klienci mają dostęp do wszystkich niezbędnych informacji w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca na świecie. Na ekranie smartfona można  podejrzeć faktury i umowy, a także zaktualizować dane kontaktowe.  

TAURON planuje również uruchomienie w aplikacji obszaru przeznaczonego dla prosumentów, tak aby mieli oni dostęp zarówno do podstawowych, jak i pogłębionych informacji na temat swojego stanu rozliczeń.

Więcej o uproszczonym rozliczaniu prosumentów na stronie tauron.pl/prostafaktura-prosument

Źródło: TAURON Polska Energia SA

Działy

Reklama