Elektroenergetyka

TAURON z najwyższym kursem akcji w historii. „To sukces wszystkich Pracowniczek i Pracowników Grupy oraz ważna informacja dla Klientów”

Kurs akcji TAURONA zanotował najwyższy poziom w historii. Na sesji 13 maja 2025 r. cena akcji spółki przekroczyła granicę 7 zł. W ciągu 14 miesięcy pracy nowego Zarządu Spółki wartość akcji wzrosła o niemal 130%. Wartość rynkowa TAURON Polska Energia przekroczyła tym samym 12 mld zł. Wczoraj Grupa opublikowała bardzo dobre wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 r.

– Rekordowy kurs akcji TAURONA to sukces wszystkich Pracowniczek i Pracowników Grupy oraz ważna informacja dla 6 milionów naszych Klientów. Udowadniamy im, że pracuje dla nich niezwykle stabilna i wiarygodna grupa energetyczna, która znajduje się na ścieżce stałego rozwoju. Nie mamy wątpliwości, że nasza nowa strategia oraz wyniki finansowe zostały docenione przez inwestorów i analityków. Zdecydowana większość rekomendacji biur maklerskich dla TAURONA to rekomendacje „kupuj”. Bardzo cieszy nas też rosnące zaangażowanie międzynarodowych inwestorów w naszym akcjonariacie – mówi Grzegorz Lot, Prezes Zarządu TAURON Polska Energia S.A.

Kurs akcji TAURONA zanotował najwyższy poziom w 15-letniej giełdowej historii spółki. Poprzedni najwyższy kurs, 6,86 zł został osiągnięty 21 grudnia 2010 r. czyli blisko 15 lat temu.

Wczoraj Grupa TAURON opublikowała szacunkowe wyniki finansowe i operacyjne za pierwszy kwartał 2025 r. Według szacunków jedna z największych grup energetycznych w Polsce wypracowała w tym okresie najlepsze wyniki w historii – ponad 2,3 mld zł zysku EBITDA (wzrost o 24% r/r) oraz 1,1 mld zł zysku netto (wzrost o 39% r/r).

Marża EBITDA osiągnęła poziom 24% (wzrost o 5 p.p. r/r). Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 9,6 mld zł (spadek o 0,3% r/r). Wyniki szacunkowe na poziomie EBITDA były wyższe o 18 proc. od konsensusu prognoz Bloomberga.

W grudniu 2024 r. Grupa TAURON opublikowała strategię TAURON Nowa Energia, która zakłada dynamiczny wzrost mocy zainstalowanych w OZE i magazynach energii, zwiększone nakłady na rozwój segmentu Dystrybucja i osiągnięcie neutralności klimatycznej przez Grupę do 2040 r.

W centrum nowej strategii TAURONA jest Klient. Firma wdraża nowy model zarządzania doświadczeniem Klienta – już teraz aż 90% spraw jest załatwianych już przy pierwszym kontakcie, a 94% pozostałych rozwiązywanych w ciągu pięciu dni. Dostosowano kanały obsługi do potrzeb różnych grup wiekowych i preferencji cyfrowych. Uproszczono dokumenty, wnioski i procedury.

Źródło: TAURON Polska Energia SA

Działy

Reklama