Odbiorcy – Rynek Energii i Gazu

Stoen Operator wprowadza nową funkcjonalność dla klientów w Portalu planowanych wyłączeń energii elektrycznej

Stoen Operator stawia na transparentność i digitalizację komunikacji z odbiorcami. W trosce o ich komfort spółka wprowadziła nową funkcjonalność w Portalu planowanych wyłączeń i awarii. Dzięki usłudze powiadomień o przerwach w dostawie energii użytkownicy zyskują możliwość lepszego planowania codziennych aktywności i ograniczenia niedogodności związanych z czasowym, niezbędnym wstrzymaniem dostaw prądu.

Przerwy w dostawie energii elektrycznej, choć na ogół zdarzają się rzadko, mogą znacząco wpłynąć na codzienne funkcjonowanie zarówno gospodarstw domowych, jak i przedsiębiorstw czy infrastruktury krytycznej. Najważniejsze jest więc to, aby odbiorcy byli z wyprzedzeniem  poinformowani o takich zdarzeniach. Stołeczny operator systemu dystrybucyjnego (OSD) uruchomił nową usługę w ramach portalu planowanych wyłączeń i awarii.

Na bieżąco analizujemy informacje od naszych odbiorców, m.in. te z otrzymywanych ankiet w Portalu. Rozumiemy jak ważna, szczególnie w czasach digitalizacji i hybrydowego modelu pracy zdalnej, jest informacja o możliwych przerwach w dostawie energii elektrycznej. Dlatego wprowadziliśmy powiadomienia SMS-owe i e-mailowe, które umożliwiają informowanie z wyprzedzeniem o planowanych wyłączeniach oraz awariach w wybranej okolicy. Odbiorcy mogą zarejestrować się w Portalu i wyrazić zgodę na  otrzymywanie powiadomień o planowanych przerwach i awariach w dostawie prądu. Pozwoli to na lepsze zaplanowanie dnia i uniknięcie niespodzianek, co w przypadku nagłych przerw jest kluczowe – mówi Sławomir Osuchowski, Menedżer ds. Usług Dystrybucyjnych Stoen Operator.

Szybka komunikacja, wygoda użytkowania

Usługa powiadomień jest całkowicie bezpłatna i dostępna dla każdego użytkownika Stoen Operator. Zapewnia odbiorcom wcześniejszy dostęp do informacji o zdarzeniach mogących wpłynąć na ciągłość zasilania.

W przypadku planowanych wyłączeń, dzięki nowej usłudze, użytkownicy będą mogli zorganizować czas tak, aby nie wpłynęło to na ich codzienne obowiązki. Natomiast jeśli wystąpi awaria, powiadomienie z wyprzedzeniem daje czas na przygotowanie się do niej – mówi Kamila Czech, Koordynator Projektów w Stoen Operator.

Aby otrzymywać powiadomienia, wystarczy w szybki i łatwy sposób zarejestrować się na stronie https://awaria.stoen.pl/public/ i podać swój numer telefonu komórkowego lub adres e-mail. Każdy użytkownik będzie mógł wybrać lokalizacje, dla których chce otrzymywać powiadomienia.

Portal z wieloma możliwościami

Nowa usługa powiadomień uzupełnia funkcje dostępne w Portalu planowanych wyłączeń i awarii. Platforma uruchomiona przez warszawskiego operatora umożliwia odbiorcom bieżące monitorowanie sytuacji w ich okolicy.

Na Portalu można sprawdzić szczegółowe informacje o planowanych wyłączeniach. W przypadku nieplanowanych przerw portal dostarcza aktualizacje dotyczące lokalizacji objętych awariami. Dla użytkowników dostępna jest interaktywna mapa, która pozwala łatwo sprawdzić, czy dane miejsce zostało objęte wyłączeniem – opisuje funkcjonalności platformy Kamila Czech.

Dzięki tym usługom odbiorcy stołecznego OSD mogą na bieżąco sprawdzać, kiedy i gdzie nastąpią przerwy w dostawie energii, co pozwoli im odpowiednio zaplanować swoje działania. Zapewnia to wygodę i bezpieczeństwo oraz poprawia przepływ informacji.

Bezpieczeństwo dostaw energii na wysokim poziomie

Stoen Operator jest kluczowym dystrybutorem energii elektrycznej na terenie Warszawy. Odpowiada nie tylko za stabilne dostawy energii elektrycznej w Warszawie do indywidualnych odbiorców, ale także za zabezpieczenie infrastruktury krytycznej stolicy. Aby zapewnić bezpieczeństwo pracowników i ciągłość pracy, spółka regularnie wprowadza nowe procedury oraz innowacyjne technologie, które zwiększają niezawodność sieci i poprawiają jakość usług. Efekty tych wdrożeń znajdują odzwierciadlenie w kluczowych wskaźnikach jakości dostaw energii, takich jak SAIFI (średnia liczba przerw w dostawach energii elektrycznej na odbiorcę) i SAIDI (średni czas trwania przerwy w dostawach energii elektrycznej). Dzięki inwestycjom w nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania, oba wskaźniki  utrzymują się na bardzo niskim poziomie – znacznie poniżej średnich wartości dla całej Polski. To istotny dowód na skuteczność podejmowanych działań i realny wpływ na bezpieczeństwo energetyczne odbiorców.

Źródło: Stoen Operator Sp. z o.o.

Działy

Reklama