Enea, z myślą o klientach, od początku roku prowadzi szeroką kampanię sprzedażową, której celem jest zaoferowanie klientom cen w produktach gwarantujących niezmienność w dłuższym okresie czasu. Enea zachęca swoich klientów biznesowych do zawierania umów na oferty produktowe, m.in. ENERGIA+ Stała cena czy EKO Oferta Biznes. Dla klientów, którzy nie zdecydują się na skorzystanie z naszej oferty, Enea od 1 marca 2025 r. wprowadza nową, tańszą taryfę dla klientów biznesowych (A, B, C i R), której cena będzie średnio niższa o prawie 54%.
Enea przypomina swoim klientom biznesowym, że zawsze mają możliwość zawarcia umowy produktowej, w której cena za energię elektryczną jest zdecydowanie bardziej konkurencyjna niż ceny w taryfie dla biznesu. Enea przypomina swoim klientom biznesowy, że zawsze mieli i mają taką możliwość. Zmiana regulacji ustawowych spowodowała, że od 1 stycznia 2025 r. zdecydowana większość klientów biznesowych straciła uprawnienie do skorzystania z tzw. cen zamrożonych. Należą do nich m.in. mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), które dotychczas korzystały z taryfy lub miały ofertę upustową od taryfy.
– Zamrożenie cen – jak należało się spodziewać – było rozwiązaniem czasowym. Uśpiło jednak czujność klientów i ich zainteresowanie nowymi ofertami rynkowymi. A te są obecnie zdecydowanie bardziej konkurencyjne. Z tego względu od początku stycznia informujemy klientów, że mamy dla nich produkty korzystniejsze, dzięki którym po zakończeniu ustawowego mrożenia cen mogą płacić rachunki bez uszczerbku dla budżetu – powiedział Bartosz Krysta, Wiceprezes Enea ds. handlowych. – Szeroko o tym informujemy w różnych kanałach komunikacji, włącznie z bezpośrednimi kontaktami telefonicznymi z klientami, których wykonaliśmy kilka tysięcy i nadal to robimy. Zależy nam na tym, aby klient czuł się zaopiekowany i nie odczuł zmiany cen. Nie wszyscy jednak zdecydowali się na zmianę umowy – dodał Bartosz Krysta.
Enea w ostatnim czasie podjęła szereg działań, których celem było zabezpieczenie interesów klientów i ochrona ich przed wzrostem cen. Do tych, którzy od 1 stycznia 2025 r. utracili uprawnienia do zamrożonych cen, Enea wysłała propozycję umowy na produkt ze stałą ceną, obowiązującą przez trzy lata. Zgodnie z ofertą, cena ta miałaby obowiązywać od początku tego roku. By umowa była aktywna, wystarczył podpis klienta i odesłanie oświadczenia o przyjęciu oferty. Enea złożyła klientom ponad 70 tysięcy takich propozycji. Ponad 50 procent klientów już ma podpisane umowy produktowe z Eneą, a dokumenty cały czas wpływają. Każdy, kto zdecyduje się na podpisanie i odesłanie takiej oferty do końca marca br. będzie miał zastosowane ceny od 1 stycznia 2025 r. a w przypadku otrzymania w międzyczasie faktury rozliczeniowej z innymi cenami, rozliczenia zostaną skorygowane. Od początku roku przedstawiciele Enei kontaktują się ze swoimi klientami także telefonicznie, zachęcając ich do skorzystania z opcji cenowych dostosowanych do aktualnych realiów rynkowych.
– W ostatnim czasie nie tylko zachęcaliśmy do nowej oferty klientów z segmentu mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, dla których kończył się okres stosowania cen ustawowych. Na przełomie roku przeprowadziliśmy także szeroką akcję ofertową skierowaną do klientów biznesowych. Proponowaliśmy im ceny energii niższe od dotychczasowej maksymalnej ceny ustawowej dla MŚP. W przypadku klientów, którzy nie zdecydowali się na produkt wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom klientów i dokonaliśmy zmiany Taryfy dla klientów biznesowych, wprowadzając cenniki z cenami niższymi o ponad 50% – powiedział Bartosz Krysta.
Od 1 marca 2025 r. Enea wprowadza nową, tańszą taryfę dla klientów biznesowych (A, B, C i R). Decyzja o zmianie taryfy podyktowana jest sytuacją rynkową i spadkiem cen energii na rynku hurtowym. Cena za energię elektryczną w nowej taryfie będzie średnio niższa od tej obowiązującej do 1 marca 2025 r. o prawie 54%.
Szczegółowy opis taryf, w tym stawki, dla klientów z grup taryfowych A, B, C, R dostępne są w serwisie internetowym enea.pl. Zawarte w taryfie ceny, stawki opłat i bonifikaty oraz warunki ich stosowania dotyczą rozliczeń z odbiorcami, którzy z Eneą zawarli umowę sprzedaży energii albo umowę kompleksową.
Enea już planuje kolejne działania zachęcające klientów do korzystania z długoterminowych gwarancji cen, które są niższe od taryfy dla energii elektrycznej z grup taryfowych A, B, C i R.
Dodatkowo spółka podejmie rozmowy z klientami, którzy decydowali się na zakup energii elektrycznej w okresie najwyższych wahań i wzrostów cen w latach 2022-2023. Enea jest gotowa podjąć z nimi rozmowy i przygotować takie oferty, które pomogą im w prowadzeniu biznesu i jednocześnie zagwarantują możliwość skorzystania z gwarancji ceny w EKO Ofercie Biznes na pięć lat.
Enea oferuje zróżnicowane produkty, które każdy klient biznesowy może dopasować do swoich potrzeb. ENERGIA+ Stała cena to komfort posiadania tej samej ceny za energię elektryczną nawet przez trzy lata. Produkt Enea Optima oferuje oprogramowanie, które dzięki zdalnej transmisji danych daje możliwość kontroli i optymalizacji kosztów. EKO Oferta Biznes wspiera wytwarzanie energii z odnawialnych źródeł. Na stronie enea.pl dostępny jest konfigurator, który najlepiej dopasuje produkty z oferty Enei do potrzeb i oczekiwań firm.
Źródło: ENEA SA