Paliwa dla energetyki

ORLEN staje się paliwową marką numer 1 w Czechach

Do końca roku blisko 90% stacji, działających dotychczas w Czechach pod marką Benzina, rozpocznie funkcjonowanie pod marką ORLEN. Jest to finalny etap trwającego kilka lat procesu wdrażania marki ORLEN na tym rynku. Grupa ORLEN posiada największą sieć 436 stacji paliw w Czechach, jest również liderem na rynku paliw alternatywnych. 

– Budowa koncernu multienergetycznego pozwala nam na dynamiczną ekspansję międzynarodową i prowadzenie transformacji energetycznej w całym regionie. Kolejne inwestycje możemy realizować dzięki skutecznemu wykorzystaniu synergii w ramach jednej spółki, która powstała po połączeniu z Grupą LOTOS i PGNiG. Już dzisiaj dysponujemy największą w Europie Środkowej siecią stacji paliw – po sfinalizowaniu zakupu stacji w Austrii, aż 44% detalu będą stanowiły obiekty zagraniczne. Konsekwentnie ujednolicamy markę na międzynarodowych rynkach, tak by ORLEN kojarzony był z szeroką ofertą najwyższej jakości usług. To nie tylko uwalnianie synergii marketingowych i operacyjnych, ale także przygotowanie do potencjalnej ekspansji w nowych obszarach. Czechy, gdzie jesteśmy również liderem w zakresie rozwoju paliw alternatywnych, są doskonałym przykładem tego w jaki sposób chcemy pozycjonować markę ORLEN – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu ORLEN.

Rebranding czeskich stacji paliw Grupy ORLEN rozpoczął się w 2019 r. i w ciągu najbliższych miesięcy wejdzie w finalną fazę. W drugiej połowie tego roku koncern planuje zmienić logotypy na ok. 300 stacjach. Tym samym do końca roku 370 z 436 czeskich stacji paliw będzie działało pod wspólną marką ORLEN. Na czeskich stacjach paliw koncern oferuje nie tylko paliwa tradycyjne, ale także szeroką gamę paliw alternatywnych, w tym ładowarek do aut elektrycznych i wodorowych. Pierwsze dwie stacje wodorowe są już dostępne w Pradze-Barrandov i Litvínovie, natomiast ładowarki elektryczne dostępne są na 61 stacjach. W tym roku rozpocznie się również montaż szybkich ładowarek o mocy 150 kW na głównych trasach tranzytowych w Czechach.

Ujednolicanie marki na rynkach zagranicznych obejmuje również sprzedaż pozapaliwową. Od 2019 r. do sieci włączono blisko 100 nowych punktów ORLEN Stop.Cafe, które obecnie obejmują ponad 80% całej czeskiej sieci.  Stanowią one ważne uzupełnienie formatu pozapaliwowego, który funkcjonuje również w Polsce, na Litwie i Słowacji. Wraz z rozwojem czeskiej sieci planowany jest także dalszy rozwój tego formatu.

Proces rebrandingu odbywa się zgodnie z rynkowymi uwarunkowaniami krajów, w których znajdują się stacje. Pod znakiem ORLEN działają wszystkie stacje na Litwie i Węgrzech oraz niemal wszystkie na Słowacji. Wszędzie tam, gdzie prowadzone są modernizacje i powstają nowe punkty, stosowana jest już marka ORLEN – tak dzieje się w Niemczech. Zgodnie z przyjętymi założeniami do 2030 r. wszystkie stacje ORLEN będą już działały pod wspólnym logo.

Polska, Czechy, Niemcy, Węgry, Litwa i Słowacja to kraje, w których Grupa ORLEN prowadzi swoje stacje paliw. Wkrótce ORLEN pojawi się na 7 rynku: w Austrii, gdzie do końca roku sfinalizuje zakup 266 stacji paliw.

Źródło: ORLEN SA

Działy

Reklama