Paliwa dla energetyki

Kontynuacja i transformacja – nowa Strategia LW Bogdanka do 2030 r.

Rada Nadzorcza LW Bogdanka S.A. podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia nowej strategii przyjętej przez Zarząd Spółki. Jest ona odpowiedzią na dynamiczne zmiany sytuacji na rynku krajowym i międzynarodowym w 2020 r. Spółka postanowiła zweryfikować założenia przyjęte w Strategii rozwoju z 2017 r. poprzez jej aktualizację do 2030 r. z perspektywą do 2040 r.

Przyjęta Strategia wpisuje się w założenia projektu Polityki Energetycznej Polski do 2040 r. oraz stanowi strategię obszarową Grupy Enea do 2030 r. z perspektywą do 2035 r., poprzez objęcie swym zakresem również przewidywanego zapotrzebowania na węgiel energetyczny ze strony elektrowni i elektrociepłowni należących do obszaru Wytwarzania Grupy Enea.

– Dokument powstał w oparciu o opracowane prognozy m. in. projekt Polityki Energetycznej Polski do 2040 r., Krajowy Plan na rzecz Energii i Klimatu na lata 2021-2030. Spółka będzie dążyć do pozostania najbardziej efektywnym kosztowo producentem węgla energetycznego w Polsce, skutecznie konkurującym z innymi producentami i dostawcami węgla, przy zachowaniu dotychczasowego potencjału produkcyjnego w perspektywie do 2040 r. dostosowując się do wymogów transformacji energetycznej kraju – wyjaśnia Artur Wasil, Prezes LW Bogdanka S.A.

Zgodnie z wizją Spółki – Lubelski Węgiel Bogdanka pozostanie liderem efektywności w branży górniczej z najwyższymi standardami w zakresie bezpieczeństwa pracy, elastycznie dostosowującym się do wymagań środowiskowych i warunków rynkowych, uczestniczącym w ramach dywersyfikacji działalności w budowie „zielonego ładu”.
Spółka jest pewnym i wiarygodnym dostawcą węgla dla energetyki zawodowej utrzymującym przewagę konkurencyjną w sposób zapewniający trwały wzrost wartości Spółki, doskonalącym się w zakresie standardów bezpieczeństwa pracy, ochrony środowiska i wdrażania innowacyjnych rozwiązań.

Bogdanka zamierza wykorzystać szanse, które daje posiadanie koncesji na wydobycie węgla z pola Ostrów oraz K-6, K-7. Dzięki zagospodarowaniu nowych złóż z obecnej infrastruktury Spółka zakłada utrzymanie produkcji na średnim poziomie 8,8 mln ton w perspektywie do 2040 r. przy czym w latach 2021-2025 średnia ta wynosić będzie 9,7 mln ton.

– Kluczowym celem Spółki dzięki nowej Strategii jest zwiększenie liczby oferowanych produktów i dywersyfikacja obszarów swojej działalności. W latach 2021-2025 produkowany będzie wyłącznie węgiel energetyczny; natomiast w latach 2026-2040 wydobywany będzie także węgiel koksowy (typ 34). Za sprawą innowacyjnych w skali Polski, a powszechnym w górnictwie światowym wybiegom ścian rzędu 6-7 km w ww. pokładach, Spółka zakłada wyższą koncentrację wydobycia i niższe koszty eksploatacji, co umożliwi skuteczne konkurowanie z węglem w szczególności z importu.
Spółka zakłada wzrost udziału w przychodach z realizacji inicjatyw spoza core bussinesu do 30% w 2040 r. Zmiana struktury przychodów odbywać się będzie etapowo (5% w 2025 r., 10% w 2030 r.)
– wyjaśnia Dariusz Dumkiewicz, Z-ca Prezesa Zarządu ds. Rozwoju LW Bogdanka.

Ze względu na bardzo ważną rolę w regionie, Spółka niezmiennie stawia jako cel prowadzenie działalności biznesowej w zgodzie z założeniami strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), obejmującymi zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa w miejscu pracy, efektywność środowiskową, ochronę lokalnej bioróżnorodności, stymulację rozwoju i zagwarantowanie bezpieczeństwa społeczności lokalnej, a także efektywne zarządzanie relacjami z wszystkimi grupami Interesariuszy, oparte na zasadach zrównoważonego rozwoju.

Więcej szczegółów na temat nowej Strategii przekażemy Państwu na planowanej konferencji prasowej (o jej terminie powiadomimy w oddzielnym mailu), natomiast raport dostępny jest na naszej stronie www.lw.com.pl

Źródło: LW Bogdanka S.A.

Działy

Reklama