Aby ułatwić przedsiębiorcom formalności związane z uzyskaniem wsparcia, Urząd Regulacji Energetyki przygotował:
- „Wykaz załączników do wniosku za 2020 r:_pierwszy wniosek” dla podmiotów, które będą składały wniosek po raz pierwszy;
- „Wykaz załączników do wniosku za 2020 r:_drugi wniosek” dla wnioskodawców, którzy otrzymali rekompensaty za 2019 r.
Wnioski (podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wnioskodawcy) wraz z załącznikami należy przesyłać (z dopiskiem „Rekompensaty sektorowe”) w formie papierowej na adres:
Urząd Regulacji Energetyki
Al. Jerozolimskie 181
02-222 Warszawa
Niezależnie od przekazania wniosku w sposób wskazany powyżej należy wypełniony Formularz przesłać w postaci elektronicznej (w formacie XLS) wraz z załącznikami do wniosku (w formacie PDF):
– na adres: rekompensaty.sektorowe@ure.gov.pl lub
– poprzez ePUAP na adres: /URE/Skrytka ESP
– dołączyć na płycie CD/DVD do przesłanego pocztą pisma.
Ewentualne pytania dotyczące wypełniania wniosków należy kierować na adres mailowy: rekompensaty.sektorowe@ure.gov.pl
***
- Uchwalona w 2019 r. ustawa o systemie rekompensat[1] wprowadziła nowy system wsparcia dla podmiotów wykonujących działalność gospodarczą w sektorach lub podsektorach energochłonnych wskazanych w tej ustawie.
- W ramach rekompensat za 2019 r. do przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych trafiło ponad 340 mln zł. W tym roku do rozdysponowania jest pula 890 mln zł.
- W ubiegłym roku Ministerstwo Rozwoju we współpracy z URE przygotowało dla przedsiębiorców poradnik z wyjaśnieniami, którego celem jest ułatwienie przedsiębiorcom nie tylko oszacowania wysokości ewentualnych rekompensat, ale także odpowiedź na najczęściej pojawiające się pytania. Z dokumentu tego można korzystać pomocniczo, uwzględniając przy prezentowaniu danych dodatkowo wykonanie w 2020 r.
[1] Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o systemie rekompensat dla sektorów i podsektorów energochłonnych
Źródło: Urząd Regulacji Energetyki