EkoMobility

Start kampanii społecznej elektromobilni.pl z udziałem Ministra Kurtyki

– Niedawno zastanawialiśmy się, czy elektromobilna rewolucja nadejdzie. Obecnie pytanie nie brzmi już „czy?”, tylko „kiedy?”. Jeśli chcemy odgrywać w tej transformacji znaczącą rolę, odpowiedź na to pytanie to: „już dziś” – powiedział Minister Michał Kurtyka podczas inauguracji kampanii społecznej elektromobilni.pl, która miała miejsce 27 października 2020 r.

Jak podkreślił minister klimatu i środowiska, zgodnie ze strategią „Zielonego Ładu”, Unia Europejska w 2050 r. z trzeciego największego emitenta gazów cieplarnianych na świecie ma stać się pierwszym na świecie kontynentem neutralnym klimatycznie. Osiągnięcie tak ambitnego celu wymaga podjęcia przekrojowych działań we wszystkich kluczowych sektorach gospodarki, w tym w obszarze transportu, będącym jednym z głównych źródeł emisji w państwach członkowskich, również w Polsce.

Minister Kurtyka zwrócił również uwagę, że ma to szczególne znaczenie, biorąc pod uwagę fakt, że w ostatnich latach emisje z tego sektora rosną najszybciej.

– Podstawowym instrumentem umożliwiającym redukcję negatywnego wpływu transportu na klimat i środowisko jest elektromobilność, będącą jednocześnie projektem przełomowym, wyznaczającym nowe trendy i wskazującym kierunek zmian – zaznaczył.

– Rozwój elektromobilności wymaga wykreowania dynamicznego środowiska i stworzenia przyjaznego ekosystemu przez wszystkie zainteresowane strony: administrację państwową, przedstawicieli biznesu, jak również świat nauki. W przeciwnym razie nie nabierze odpowiedniego tempa i pozostanie fragmentaryczny. Konieczne jest też powstanie nowych podmiotów, które będą dynamizować tę nową dziedzinę gospodarki – dodał.

Według szefa resortu klimatu i środowiska rozwój elektromobilności determinują nie tylko czynniki finansowe i legislacyjne.

– Zeroemisyjna transformacja w sektorze transportu wymaga zmiany nawyków mobilnościowych Polaków. To rola nie tylko administracji publicznej, ale również wszystkich innych interesariuszy, w tym sektora biznesu. Aby osiągnąć sukces w tej dziedzinie, niezwykle ważne jest podjęcie zakrojonych na szeroką skalę działań edukacyjnych. To właśnie takie działania stanowią nadrzędny cel kampanii społecznej elektromobilni.pl – podkreślił.

– Cieszę się, że to właśnie w Polsce powstaje jedna z najbardziej kompleksowych inicjatyw edukacyjnych w Europie, której celem jest wzrost świadomości społecznej, edukacja i budowanie zaufania społecznego do elektromobilności – podsumował Minister.

O kampanii

Celem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej elektromobilni.pl jest wzrost świadomości społecznej w zakresie rozwoju zeroemisyjnych technologii w transporcie. Jej organizatorami są Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu (KOZK) oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA).

Dowiedz się więcej na stronie kampanii.

Źródło: Ministerstwo Klimatu i Środowiska

 

Działy

Reklama