Klienci PGE Obrót największego sprzedawcy energii elektrycznej w Polsce, wchodzącego w skład Grupy PGE mogą teraz skorzystać z możliwości podpisywania dokumentów jedynie przy użyciu smartfona i e-dowodu. To kolejne, obok podpisu kwalifikowanego i wykorzystania profilu zaufanego, ułatwienie dla osób korzystających z kanałów zdalnych PGE.
– Klienci PGE Obrót coraz chętniej korzystają z możliwości cyfrowego podpisywania dokumentów, m.in. wykorzystując do tego profil zaufany. Czas pandemii wyraźnie pokazał jak ważne w korzystaniu z kanałów zdalnych są nie tylko szybkość realizacji i wygoda, ale i bezpieczeństwo. Zauważamy, że rośnie liczba umów zawieranych w ten sposób, dlatego idziemy krok dalej i od lipca umożliwiamy przesyłanie podpisanych dokumentów z dowolnego miejsca, tylko za pomocą telefonu komórkowego i tzw. e-dowodu – mówi Jan Maciej Mądrzak, Wiceprezes PGE Obrót, odpowiedzialny za sprzedaż i obsługę Klienta.
Jak to działa?
Wystarczy posiadać nowy dowód osobisty z warstwą elektroniczną (e-dowód) oraz pobrać bezpłatną aplikację eDO APP, przygotowaną przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych. Pozwala ona m.in. potwierdzić swoją tożsamość, założyć profil zaufany lub złożyć podpis w internecie.
Szczegółowe informacje oraz opis działania aplikacji są dostępne na stronie https://edoapp.pl/.
Źródło: PGE Obrót SA