Odbiorcy – Rynek Energii i Gazu

PGE Obrót informuje o konieczności przedstawienia duplikatów faktur przez klientów, którzy w ub. r. korzystali z usług innego sprzedawcy

Realizując zapisy ustawy prądowej, największy sprzedawca energii elektrycznej w Polsce przypomina, że w rozliczeniu za I półrocze 2019 r., klienci PGE Obrót, zużywając energię tak jak dotychczas, nie zapłacą za nią więcej, ponieważ ceny dla wszystkich odbiorców końcowych zostały ustawowo utrzymane na poziomie cen i stawek z 30 czerwca 2018 r. Różnice w rozliczeniach, wynikające ze zmiany cen i stawek opłat, będą uwzględniane w fakturach korygujących ze skutkiem od 1 stycznia 2019 r.

Dla klientów indywidualnych z grupy taryfowej Gx, czyli gospodarstw domowych, ceny w całym 2019 r. nie wzrosły i pozostają na poziomie z 2018 r. Zapewniają to przyjęte nowe uwarunkowania prawne, obowiązujące od 1 stycznia 2019 r.

Podobne uregulowania dotyczą podmiotów spełniających przesłanki z art. 5 ust. 1a pkt. 2-5 ustawy prądowej, do których zaliczane są mikroprzedsiębiorstwa, małe przedsiębiorstwa, szpitale, jednostki sektora finansów publicznych, w tym samorządy. Mają one prawo korzystać z niższych cen nie tylko w I półroczu 2019 r., ale również w II półroczu br., jeśli do 13 sierpnia 2019 r. złożyły wymagane ustawowo oświadczenie odbiorcy końcowego energii elektrycznej.

Kto musi przedstawić faktury, duplikaty lub poświadczone ich kopie?

Nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku klientów, którzy zmienili sprzedawcę energii i 30 czerwca ubiegłego roku nie korzystali z usług PGE Obrót. Na nich ciąży obowiązek przekazania dokumentów potrzebnych do potwierdzenia i ustalenia ceny z tego okresu. Trzeba to zrobić w ciągu 14 dni od otrzymania takiego pisemnego wezwania od spółki.

Jak można przekazać te dokumenty?

W trosce o najwyższą jakość obsługi i komfort klientów, na stronie PGE Obrót dostępny jest aktywny formularz, w którym należy podać dane identyfikacyjne i załączyć wymagane dokumenty. Jest to najszybsza i najwygodniejsza ścieżka. Dokumenty można także złożyć osobiście we wszystkich stacjonarnych Biurach Obsługi Klienta PGE Obrót, albo drogą elektroniczną na adres ekancelaria@gkpge.pl lub też z wykorzystaniem konta w eBOK.

O czym należy pamiętać?

PGE Obrót przypomina, że faktury, duplikaty faktur, ich kopie oraz złożone dokumenty lub ich odpisy, a także pisemne potwierdzenia powinny dotyczyć okresu rozliczeniowego obejmującego dzień 30 czerwca 2018 r. Ponadto, muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez odbiorcę końcowego, dla którego wystawiono tę fakturę albo jej duplikat (również w przypadku przesłania skanu faktury mailem przed zeskanowaniem należy na kopii dokumentu potwierdzić za zgodność z oryginałem).

Jak pozyskać od PGE Obrót takie dokumenty?

Odbiorcy, którzy 30 czerwca 2018 r. byli klientami PGE Obrót, a obecnie korzystają z usług innego sprzedawcy, mogą złożyć do spółki wniosek o wydanie duplikatu faktury obejmującego ten okres. Można go złożyć elektronicznie, wysyłając prośbę na adres serwis@gkpge.pl, telefonicznie poprzez Infolinię PGE 422 222 222 albo osobiście w Biurach Obsługi Klienta PGE Obrót.

Źródło: PGE Polska Grupa Energetyczna S.A.

Działy

Reklama