Różowe koszulki na boisku, wystawa fotograficzna pokazująca historie kobiet, które usłyszały diagnozę raka piersi, rozmowy z ekspertami i bezpłatne badania. Cel jeden – zachęcenie do badań profilaktycznych. Energa włączyła się w projekty wspierające kampanię zwiększającą świadomość raka piersi.
Październik uznawany jest na całym świecie za miesiąc świadomości raka piersi. W tym okresie podejmowane są tematy związane z profilaktyką, diagnostyką oraz nowoczesnym leczeniem nowotworów piersi. Ten szczególny miesiąc celebrowany jest na świecie od 1985 roku, a jego symbolem stała się różowa wstążka.
KobieTY to siła
O tym, jak ważna jest profilaktyka raka piersi – najczęściej występującego nowotworu złośliwego u Polek, Energa przypomina wraz z Dziennikiem Bałtyckim za pomocą projektu „KobieTY to siła”.
Wczesne wykrycie nowotworu to szansa na całkowite wyleczenie, dlatego tak ważne jest dotarcie z akcjami budującymi świadomość do jak największej liczby osób. Energa zaprasza do rozmów o profilaktyce, którym towarzyszyć będzie wyjątkowa wystawa zdjęć kobiet, które usłyszały diagnozę raka piersi, ale znalazły w sobie siłę, by zawalczyć o zdrowie i życie, a także inspirować do działania innych.
Zdjęcia fotografki Agnieszki Marczak pokazywane są w miejscach, w których mają szansę na dotarcie do każdego – w centrach handlowych, biurowcach, w przestrzeni publicznej. Zachęcają do zatrzymania się, zwolnienia w pędzie codziennych obowiązków i do refleksji.
Wystawę „KobieTY to siła” od 6 października można oglądać w Trójmieście. W dniach od 20 października do 6 listopada w Olivia Centre, w lobby Olivia Prime B. Energa jest partnerem głównym projektu.
W profilaktyce prozdrowotnej gramy do jednej bramki
Z działaniami promującymi znaczenie badań profilaktycznych wyszli również zawodnicy Arki Gdynia, klubu, którego Energa jest sponsorem strategicznym. Wyszli dosłownie, ponieważ na murawę boiska. W meczu z Cracovią można ich było zobaczyć w różowych koszulkach. Kolor ten jest znakiem solidarności z osobami walczącymi z rakiem piersi. Żółto-niebiescy promowali zdrowie pań hasłem „Pier(w)si w Gdyni”.
Dzięki współpracy z Fundacją Energa przed trybuną stanął „Badabus”, czyli mobilny gabinet medyczny, w którym wykonywane były bezpłatne badania USG piersi oraz tarczycy. Wyniki przeprowadzonych badań USG pokazały dużą potrzebę tego typu inicjatyw – 70% wykonanych badań wykazało nieprawidłowości, z czego 3/4 przypadków ujawniło znaczne odchylenia, wymagające pilnej diagnostyki i leczenia.
Dodatkowo przed stadionem podczas meczu stał namiot Fundacji Energa, w którym przeprowadzana była profesjonalna analiza składu ciała przy użyciu nowoczesnych urządzeń, a wyniki badań były na miejscu omawiane przez wykwalifikowanego dietetyka.
Działania Fundacji miały na celu zwiększenie dostępności do podstawowej diagnostyki oraz budowanie świadomości zdrowotnej wśród uczestników. Wydarzenie spotkało się z dużym zainteresowaniem, a frekwencja w strefie Energi potwierdza potrzebę organizowania podobnych aktywności.
To nie koniec akcji promujących zdrowie, z jakimi wychodzą do swojej społeczności kibiców zawodnicy Arki Gdynia. W ramach inicjatywy „Arka znaczy zdrowie” dużo będzie się działo także w listopadzie. Tym razem uświadamiani będą panowie. Listopad jest bowiem miesiącem solidarności z mężczyznami zmagającymi się z nowotworami gruczołu krokowego oraz rakiem jąder.
Źródło: Energa SA





