W ramach Grupy PGE prowadzone jest postępowanie przetargowe na dostawę i wdrożenie zaawansowanego systemu informatycznego klasy GIS (Geographic Information System), który ma pomóc w analizie, planowaniu i zarzadzaniu infrastrukturą energetyczną PGE Dystrybucja. Nowe rozwiązanie ma na celu wsparcie zarządzania majątkiem sieciowym w ramach Programu Techniczne Zarządzanie Majątkiem Dystrybucyjnym (TZMD).
– Budowany system pozwoli na standaryzację zarządzania majątkiem spółki PGE Dystrybucja w sposób kompleksowy – od procesu planowania i realizacji inwestycji w obszarze nowych środków trwałych, czy elementów majątku sieciowego – powiedział Jacek Drozd, Prezes Zarządu, PGE Dystrybucja. – Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wdrożenie systemu GIS, który umożliwi m.in. paszportyzację, czyli proces ewidencjonowania i raportowania danych dotyczących infrastruktury sieci elektroenergetycznej oraz integrację z istniejącymi systemami informatycznymi spółki – dodał Jacek Drozd.
Postępowanie prowadzone jest w formule zamówienia publicznego. Spółą odpowiedzialną za jego przebieg i, w dalszej kolejności wdrożenie rozwiązania, jest spółka PGE Systemy. Postępowanie przewiduje rozszerzenie zamówienia w ramach tzw. prawa opcji – m.in. o obsługę zgłoszeń awaryjnych, planowanie rozwoju sieci, analizy inżynierskie czy gospodarkę urządzeniami.
– Standaryzacja procesów to kluczowy element Programu TZMD. PGE Systemy wdraża nowoczesne narzędzia jako standardy dla całej Grupy PGE. Projekt TZMD opiera się na gotowych rozwiązaniach, a integracja systemów ma zapewnić płynność pracy bez konieczności przełączania się między nimi – Robert Grochowski, Prezes Zarządu PGE Systemy.
Zainteresowani wykonawcy mogą zapoznać się ze szczegółową dokumentacją przetargową na platformie zakupowej PGE: https://swpp2.gkpge.pl
Źródło: PGE Polska Grupa Energetyczna SA