TAURON konsekwentnie realizuje strategię transformacji energetycznej, której rdzeniem jest Klient. Nowe produkty i usługi odpowiadają na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku, a cyfryzacja i zielona energia stają się naturalnymi środkami do osiągnięcia przez firmę neutralności klimatycznej już w 2040 r.
– TAURON wsłuchuje się w potrzeby Klientów i daje im możliwość kształtowania procesów oraz oferty. Dlatego rozwijamy nowoczesne produkty bazujące na rozwiązaniach stymulujących zmiany w modelu poboru energii elektrycznej, takie jak taryfy dynamiczne oraz stawiamy na intensywną digitalizację. Pozwala to nie tylko efektywnie obniżać koszty, ale przede wszystkim usprawnić obsługę i ograniczyć liczbę błędów. To klient, jego potrzeby i styl życia są dziś punktem wyjścia dla naszych działań – mówi Piotr Gołębiowski, Wiceprezes Zarządu TAURON Polska Energia ds. Handlu.
TAURON jako pierwszy na rynku przygotował kompleksową ofertę opartą o dynamiczne ceny energii. Nowa taryfa – bazująca na notowaniach RDN – umożliwia klientom rzeczywisty wpływ na wysokość rachunków, poprzez dopasowanie zużycia do godzin z najtańszą energią.
W odpowiedzi na oczekiwania klientów firma wprowadziła też nakładkę na fakturę – z czytelnym podsumowaniem, prezentującym m.in. porównanie zużycia, termin płatności i formy opłaty. Już 700 tys. osób otrzymuje nowy dokument, a 86% z nich pozytywnie ocenia jego przejrzystość.
Dodatkowo TAURON realizuje działania osłonowe, m.in. dla firm. Przez ostatnie miesiące konsultanci TAURONA skontaktowali się z dziesiątkami tysięcy małych i średnich firm, które podpisywały wieloletnie umowy na prąd jeszcze w okresie wysokich rynkowych cen energii w latach 2022 i 2023. Zawarcie umowy do 30 kwietnia br. da im możliwość skorzystania z aktualnych rynkowych cen energii, a także – korektę wstecz rozliczenia od stycznia bieżącego roku. Nowe umowy oznaczają obniżenie cen o średnio 42%.
Cyfryzacja – Mój TAURON i dokumenty elektroniczne
Firma wdraża nowy model zarządzania doświadczeniem klienta – aż 90% spraw jest załatwianych już przy pierwszym kontakcie, a 94% pozostałych rozwiązywanych w ciągu pięciu dni. Dostosowano kanały obsługi do potrzeb różnych grup wiekowych i preferencji cyfrowych. Uproszczono dokumenty, wnioski i procedury.
Aplikacja Mój TAURON to jedno z najlepiej ocenianych narzędzi w branży – średnia ocena 4,6/5, 2,7 mln pobrań, 1,2 mln aktywnych użytkowników. Nowe funkcjonalności, jak energetyczny asystent, czat czy spersonalizowane oferty, umożliwiają klientom szybkie i samodzielne załatwienie spraw. Powiadomienia systemowe przypominają o terminie płatności czy konieczności podania odczytu. Aż 92% użytkowników pozytywnie ocenia działanie aplikacji. 2,9 mln klientów korzysta z e-faktur, co pozwoliło zmniejszyć liczbę papierowych dokumentów o 2,3 mln rocznie i ograniczyć ślad węglowy o 62 tony CO₂.
TAURON rozwija również elektroniczne umowy, a w procesie przesyłania dokumentów wdraża blockchain – zebrano już 700 tys. zgód na e-umowy.
TAURON Dystrybucja – przejrzystość i wsparcie Klienta
Dla klientów indywidualnych przygotowano pierwszą w Polsce kompleksową porównywarkę taryf – narzędzie, które pozwala wybrać najbardziej opłacalny model rozliczeń (G11, G12, G13, G14Dynamic). Z kolei dla inwestorów, gmin i wykonawców stworzono interaktywną mapę kluczowych inwestycji zaplanowanych do 2031 roku, która przygotowana została w procesie konsultacji z samorządami.
TAURON prowadzi również szeroką kampanię edukacyjną nt. energii biernej – uruchomiono funkcję „strażnika” w aplikacji e-licznik, rozbudowano przewodniki i sekcje FAQ, a klienci otrzymują konkretne wskazówki i narzędzia do ograniczania kosztów.
Cyfryzacji poddawany jest też proces przyłączeniowy. Do końca roku obsługa przyłączeń zostanie w pełni zdigitalizowana, a już teraz Klienci otrzymują powiadomienia, m.in. SMS i mailowe dot. statusów swoich spraw.
Nowe technologie – elektromobilność i zielony transport
TAURON dynamicznie rozwija infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Do 2035 r. liczba stacji wzrośnie o 813%, osiągając poziom ponad 1000 lokalizacji. W ramach projektu „Trasa pełna energii” rozwijane są huby szybkiego ładowania na trasach A1 i A4, z mocą 7 MW do 2030 r.
Wprowadzane są także nowe rozwiązania i produkty: e-Tauron Flota, e-Tauron Zarządca, bon na start oraz ceny dynamiczne dla klientów korzystających z ładowarek.
Źródło: TAURON Polska Energia SA