PGE Obrót, sprzedawca energii elektrycznej dla niemal 6 mln klientów, nawiązała współpracę z firmą Microsoft, specjalizującą się m.in. w rozwiązaniach z zakresu sztucznej inteligencji (AI). Celem partnerstwa jest wypracowanie kierunków i inicjatyw, które zwiększą efektywność kluczowych procesów obsługowych i sprzedażowych spółki oraz podniosą jakość świadczonych usług.
– Jesteśmy przekonani, że wykorzystanie technologii AI przyniesie wymierne korzyści w naszej działalności. Sztuczna inteligencja staje się kluczowym narzędziem, który pozwala szybciej rozwijać się na dynamicznym rynku i lepiej odpowiadać na rosnące potrzeby klientów. To nie tylko usprawnienie procesów, ale także konsekwentne podnoszenie jakości obsługi – a to jeden z naszych priorytetów. Dlatego aktywnie testujemy i wdrażamy nowoczesne rozwiązania technologiczne, które wspierają te działania – mówi Sebastian Janda, Prezes Zarządu PGE Obrót.
– Cyfrowa transformacja sektora energetycznego przyspiesza. Dlatego jesteśmy dumni z nawiązania współpracy z PGE Obrót, która pozwoli nam wspólnie eksplorować potencjał sztucznej inteligencji w sektorze energetycznym. Wierzymy, że nasze innowacyjne rozwiązania takie jak M365 Copilot oraz Azure OpenAI przyczynią się do znaczącej poprawy produktywności oraz jakości obsługi klientów PGE Obrót – mówi Tomasz Dreslerski, Dyrektor Segmentu Enterprise.
Współpraca PGE Obrót i Microsoft będzie skoncentrowana na realizacji kilku projektów pilotażowych, które pozwolą potwierdzić możliwości oraz skalę zastosowania sztucznej inteligencji w takich obszarach jak obsługa i rozliczenia klienta, wsparcie sprzedaży, obsługa procesów posprzedażowych i reklamacji. Kolejnym krokiem będzie komercjalizacja wypracowanych rozwiązań i wdrożenie ich na większą skalę.
Źródło: PGE Polska Grupa Energetyczna SA