Odbiorcy – Rynek Energii i Gazu

Nowy rok, nowe usprawnienia dla wykonawców przyłączy

Pod koniec 2024 r. TAURON Dystrybucja zorganizowała cykl spotkań z wykonawcami przyłączeń pod hasłem Buduj przyłącza dla TAURON Dystrybucji. Głównym celem tych spotkań było zacieśnianie współpracy z wykonawcami przyłączy, co ma kluczowe znaczenie dla poprawy jakości obsługi klientów. – Nowy rok rozpoczęliśmy od wdrożenia pomysłów, które powstały podczas rozmów z wykonawcami – mówi Izabela Gajecka, Dyrektor Departamentu Inwestycji i Rozwoju Sieci w TAURON Dystrybucji.

TAURON Dystrybucja realizuje każdego roku średnio 48 tys. umów o przyłączenie w III, IV i V grupie przyłączeniowej. Aby skutecznie i terminowo prowadzić cały proces, spółka intensyfikuje działania wprowadzające usprawnienia.

Usprawnienia od zaraz

Spotkania odbyły się w listopadzie i grudniu 2024 r. w Gliwicach, Krakowie i Wrocławiu gromadząc ponad 200 przedstawicieli firm wykonujących przyłączenia na zlecenie spółki. TAURON Dystrybucję reprezentowali Członkowie Zarządu, Dyrektorzy oddziałów oraz Dyrektorzy i Szefowie odpowiedzialni za obszar inwestycji.

Izabela Gajecka, Dyrektor Departamentu Inwestycji i Rozwoju Sieci w TAURON Dystrybucji, podkreśla, że dobra współpraca z wykonawcami jest kluczowa dla sprawnej realizacji umów. – Naszym priorytetem jest nie tylko pozyskiwanie nowych partnerów, ale także dbałość o efektywność dotychczasowych relacji – dodaje. – Dyskusje, które wywiązały się podczas spotkań z wykonawcami przyłączeń dostarczyły nam wielu cennych i konkretnych wskazówek, których wdrożenie zapewni obu stronom szereg usprawnień. Od początku roku pracujemy już nad wdrożeniem zgłaszanych pomysłów. 

Komunikacja na pierwszym miejscu

Dużym zainteresowaniem uczestników spotkań cieszyło się wprowadzone przez spółkę rozwiązanie w postaci aplikacji webowej Realizacja Inwestycji Wykonawcy (RIW). Aplikacja usprawnia komunikację i współpracę między TAURON Dystrybucją a wykonawcami. Umożliwia zarządzanie informacją: udostępnia kontrahentom podstawowe informacje o realizowanych zleceniach, umożliwia raportowanie postępu prac, a także zgłaszanie ewentualnych trudności, co pozwala szybko reagować na opóźnienia w realizacji zleceń.

Wykonawcy już korzystający z aplikacji zaproponowali nowe rozwiązania. TAURON Dystrybucja będzie je stopniowo wprowadzać rozwijając aplikację. – Kolejne zmiany w działaniu aplikacji, z której korzystamy zarówno my, jak i wykonawcy finalnie przełożą się na poprawę jakości obsługi klienta. Pracujemy nad tym, aby w niedalekiej przyszłości klient mógł otrzymywać bieżące informacje o statusie prac przyłączeniowych – podsumowuje Izabela Gajecka.

O co pytali wykonawcy?

Spotkania z wykonawcami składały się z prezentacji i dyskusji. Uczestnicy wykazywali duże zaangażowanie zgłaszając swoje sugestie, uwagi i podsuwając kolejne rozwiązania. Świadczy to o tym, że obu stronom zależy na wzajemnym zrozumieniu oraz bezpiecznej i długofalowej współpracy. 

Poruszane kwestie dotyczyły m.in.: zasad współpracy, rozliczeń i aktualizacji cennika usług, wymagań stawianym wykonawcom, procedur i organizacji przetargów, w tym wymogu wniesienia wadium, technicznego i logistycznego przebiegu realizacji inwestycji, wzajemnych oczekiwań oraz możliwości uelastycznienia stosowanych rozwiązań.

Nowe otwarcie

Spotkania z wykonawcami przyłączeń to nie jedyny sposób TAURON Dystrybucji na poprawę współpracy z rynkiem wykonawców i dostawców. Spółka już planuje spotkania z wykonawcami inwestycji na sieciach wysokiego napięcia oraz dostawcami kluczowych urządzeń.

Przed nami ambitne plany. W ciągu najbliższych 2 lat planujemy zwiększenie poziomu rocznych nakładów inwestycyjnych o około 30%. Aktywnie poszukujemy także zewnętrznych źródeł dofinansowania. Potrzebujemy solidnych partnerów, z którymi będzie możliwa realizacja tych zadań – mówi Renata Szczepaniak, Rzeczniczka Prasowa TAURON Dystrybucji. – Wszyscy pamiętamy, że na początku i na końcu każdego procesu przyłączenia jest klient. Stawiamy na komunikację z partnerami biznesowymi, wyciągamy wnioski ze spotkań i już pracujemy nad tym, aby skracać i upraszczać procedury wypełniając przy tym zobowiązania wobec naszych klientów – dodaje Rzeczniczka. 

Źródło: TAURON Dystrybucja S.A.

Działy

Reklama