Odbiorcy – Rynek Energii i Gazu

PFR na Kongresie Polska Moc Biznesu: Bezpieczeństwo Energetyczne i Wyzwania Transformacji

Na stadionie PGE Narodowym odbył się Kongres społeczno-gospodarczy “Polska Moc Biznesu”, który zgromadził wiele wiodących postaci ze świata biznesu, nauki, organizacji pozarządowych oraz przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej. Celem wydarzenia była wymiana poglądów i inspiracji dotyczących najważniejszych kwestii stojących przed polską gospodarką.

Jednym z ważnych punktów programu była sesja dotycząca “Bezpieczeństwa energetycznego, taniej energii i transformacji w geo kryzysie”, w której udział wziął Mikołaj Raczyński, Wiceprezes Zarządu ds. Inwestycji w PFR. Dyskusja koncentrowała się na priorytetowych działaniach, które Polska powinna podjąć, aby zabezpieczyć dostawy taniej i stabilnej energii. Zagadnienia te są kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa narodowego, planowanego rozwoju gospodarczego oraz zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Mikołaj Raczyński podkreślił znaczenie transformacji energetycznej jako obszaru kluczowego dla PFR, wskazując na ogromne potrzeby inwestycyjne, które muszą zostać zaspokojone. 

– W Polsce brakuje kapitału wysokiego ryzyka, dlatego konieczna jest rola takiej instytucji jak PFR, zdolnej zapełnić te luki finansowe. Specjalizujemy się w montażu finansowym, który ma na celu sfinalizowanie trudniejszych projektów, wymagających nie tylko finansowania bankowego mówił Raczyński.

– Do czasu uruchomienia „polskiego atomu” kluczowa dla bezpieczeństwa polskiego systemu energetycznego pozostaje elastyczność – zarówno od strony podaży, jak i popytu na energię – a także integracja bardziej konwencjonalnych źródeł energii z obszarami, nad którymi jako PFR chcemy pracować, czyli rozwój magazynów energii czy projekty onshore/offshore wind oraz wsparcie dla local content.” – dodał Wiceprezes PFR.

Podczas panelu, obok Mikołaja Raczyńskiego, wystąpili także inni eksperci, w tym Ryszard Hordyński z Huawei Polska i Prof. dr hab. inż. Wojciech Myślecki oraz Joanna Smolik, Dyrektor Departamentu Relacji Strategicznych w BGK.

Źródło: Polski Fundusz Rozwoju S.A.

Działy

Reklama