Jedną z podstawowych wartości Polskiej Spółki Gazownictwa jest zapewnienie bezpieczeństwa. Dotyczy to zarówno gwarancji dostaw gazu do odbiorców, jak i bezpieczeństwa użytkowników podczas codziennego korzystania z tego paliwa. Dlatego PSG stale rozwija i inwestuje w ten kluczowy segment swojej działalności, w tym system Pogotowia Gazowego. Właśnie zakończył się projekt modernizacji łączności dyspozytorskiej.
– Pracownicy PSG 365 dni w roku, 24 h na dobę są gotowi by podjąć interwencję dotyczącą zgłoszenia ewentualnych zagrożeń związanych z siecią i instalacją gazową. Brygady Pogotowia Gazowego funkcjonują w 174 Gazowniach i 47 Placówkach Gazowniczych zlokalizowanych na obszarze całego kraju, współdziałając z Dyspozycjami Gazu oraz lokalnymi służbami – policją, strażą pożarną i pogotowiem ratunkowym. Interweniujemy by podnosić bezpieczeństwo i zapewniać ciągłość dostaw – powiedział Robert Więckowski, Prezes Zarządu Polskiej Spółki Gazownictwa.
– Wprowadzenie tego usprawnienia pozwoli osobom dzwoniącym na numer 992 nie tylko zgłosić usterkę, ale również, w przypadku awarii masowej, uzyskać automatyczną informację. Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania, PSG jest przygotowana by niemal natychmiast zarządzić niespodziewanie dużym strumieniem połączeń na numer alarmowy 992, zapewniając jego obsługę – dodał Prezes Zarządu Polskiej Spółki Gazownictwa.
Pogotowie Gazowe co roku wyjeżdża z interwencjami ponad 130 tys. razy, co daje średnio ponad 350 wyjazdów dziennie.