Edukacja

Ciepła zima – start nowej kampanii Polskiej Zielonej Sieci

Polska Zielona Sieć rusza z kampanią „Ciepła zima”. Stowarzyszenie przygotowało serię animowanych historii, które pokazują różne sposoby na obniżenie rachunków za energię. Rysunkowe przygody Tomka i Ani pomagają postawić pierwszy krok na drodze do poprawy efektywności energetycznej mieszkania. Pierwszy film dedykowany jest właścicielom domków jednorodzinnych. W przyszłym tygodniu pojawi się animacja dla członków spółdzielni mieszkaniowych, a za dwa tygodnie opublikujemy odcinek poświęcony spółdzielniom energetycznym.

– Zależy nam na pokazaniu różnych możliwości, dlatego w ramach cyklu pojawi się także historia sąsiadów, którzy zakładają spółdzielnie energetyczną – mówi Karolin Skórka z Polskiej Zielonej Sieci. – Rachunki za energię są bardzo wysokie, a prognozy nie napawają optymizmem. Dlatego warto już teraz podjąć działania z myślą o kolejnym sezonie grzewczym – dodaje.

Animacjom towarzyszy przewodnik online z listą programów wspierających efektywność energetyczną. Dofinansowanie można otrzymać m. in. na  audyt energetyczny, wymianę źródła ciepła i termomodernizację. – To naczynia połączone i wykorzystanie obecnych możliwości finansowania tych przedsięwzięć może dać większe poczucie stabilności i bezpieczeństwa w kontekście nieprzewidzianych np. geopolitycznych wydarzeń wpływających na rosnące ceny energii – wyjaśnia Alicja Piekarz z Polskiej Zielonej Sieci. – Zainteresowanie się poprawą parametrów energetycznych swojego domu czy mieszkania i aktywne podejmowanie działań związanych z oszczędzaniem energii monitorowaniem/kontrolowaniem ucieczki ciepła z domu oprócz finansowych, daje także szereg innych korzyści. Ma to pozytywny wpływ na otoczenie, m.in. na jakość powietrza. Powoduje także wzrost świadomości, jeśli chodzi o sposób korzystania z energii i zarządzania nią – dodaje ekspertka. Wykaz funduszy dostępny jest na stronie www.zielonasiec.pl. Animacje publikowane będą na portalu oraz w mediach społecznościowych Polskiej Zielonej Sieci.

Źródło: Polska Zielona Sieć

Działy

Reklama