Odbiorcy – Rynek Energii i Gazu

PGE Obrót przypomina o zasadach cyberbezpieczeństwa

Oszuści znów wysyłają wiadomości, w których próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe, podszywając się pod sprzedawców prądu. Spółka z Grupy PGE apeluje o szczególną ostrożność i przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w komunikacji elektronicznej.

Działania cyberoszustów pojawiają się co jakiś czas. W przypadku podszywania się pod sprzedawców energii, konsumenci otrzymują wiadomość sms o rzekomej niedopłacie do rachunku za prąd, co może skutkować odcięciem dostaw energii. Podana w fałszywej wiadomości kwota najczęściej jest niewielka. Jednocześnie sms zawiera aktywny link do płatności internetowej.

W związku z tym, PGE Obrót prosi Klientów o zachowywanie ostrożności, a także o przekazywanie ostrzeżenia rodzinie oraz znajomym i pod żadnym pozorem nie klikanie w linki zawarte w podejrzanych wiadomościach elektronicznych.

Dwa elementy weryfikowania nadawcy i treści wiadomości

PGE Obrót, podobnie jak inni sprzedawcy produktów i usług, wysyła do klientów wiadomości sms z przypomnieniem o terminach płatności. Jak je zweryfikować?

  • W wiadomościach pochodzących od PGE Obrót zawsze podany jest nr klienta/nr faktury;
  • Nigdy natomiast nie ma linków do płatności internetowych.

Sprzedawca energii z Grupy PGE podkreśla, że przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a strony zawierające fałszywe linki na zlecenie PGE są blokowane. Działania oszustów są również zgłaszane do organów ścigania.

Źródło: PGE Obrót S.A.

Działy

Reklama