Elektroenergetyka » Proces rejestracji konta Administratora Bezpieczeństwa Partnera Biznesowego (ABPB)

Proces rejestracji konta Administratora Bezpieczeństwa Partnera Biznesowego (ABPB)

11 kwi 2022 Możliwość komentowania Proces rejestracji konta Administratora Bezpieczeństwa Partnera Biznesowego (ABPB) została wyłączona
Obowiązujący proces rejestracji konta ABPB, zgodnie z Regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Portalu Partnera Biznesowego (Regulamin), został szczegółowo opisany w Podręczniku Użytkownika Portalu Partnera Biznesowego.

Niżej zamieszczamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące tego procesu. Prosimy o zapoznanie się z nimi przed rozpoczęciem rejestracji konta ABPB.

Załącznik nr 1 do Regulaminu:

  • Upoważnienie do pełnienia roli Administratora Bezpieczeństwa Partnera Biznesowego (Upoważnienie ABPB) powinno zostać podpisane własnoręcznie, wraz ze wskazaniem daty złożenia podpisu, lub przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego przez osoby:
  1. uprawnione zgodnie z KRS do składania oświadczeń woli w imieniu Partnera Biznesowego (PB), lub
  2. posiadające pełnomocnictwo szczególne (tj. pełnomocnictwo do udzielenia upoważnienia ABPB) albo pełnomocnictwo rodzajowe (tj. pełnomocnictwo upoważniające co najmniej do wykonywania wszelkich czynności związanych z wykonaniem umowy o świadczenie usług przesyłania energii elektrycznej zawartej pomiędzy PB a PSE S.A.).
  • W przypadku podpisu elektronicznego Upoważnienie ABPB może zostać podpisane wyłącznie przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
  • Należy pamiętać o uzupełnieniu wszystkich pozycji zawartych w Upoważnieniu ABPB.

Wskazówki ogólne:

  • Osoba wyznaczona przez PB do pełnienia roli ABPB nieposiadająca konta w PPB wysyła na adres e-mail: ppb@pse.pl prośbę o kod rejestracyjny.
  • Usługodawca udostępnia kod rejestracyjny na adres poczty elektronicznej Użytkownika.
  • Użytkownik po zalogowaniu się do aplikacji PPB:
    • przechodzi do zakładki Wnioski -> Wnioski o nadanie i zmianę uprawnień ABPB,
    • uzupełnia wymagane dane: nazwę, formę prawną, NIP, KRS, REGON oraz wskazuje właściwy obszar działalności dla uprawnień ABPB,
    • załącza Załącznik nr 1 do Regulaminu,
    • składa wniosek o nadanie uprawnień ABPB dokonując autoryzacji za pośrednictwem wiadomości SMS.
  • Usługodawca weryfikuje poprawność złożonego wniosku i dokumentów. W przypadku:
    • poprawnej weryfikacji wniosku Użytkownikowi zostaną nadane uprawnienia ABPB,
    • negatywnej weryfikacji wniosku zostanie on odrzucony wraz informacją e-mail do Użytkownika o przyczynie jego odrzucenia.

Źródło: Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A.

Wpis został opublikowany 11 kwi 2022 w następujących kategoriach: Elektroenergetyka, News. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.