Obowiązujący proces rejestracji konta ABPB, zgodnie z Regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Portalu Partnera Biznesowego (Regulamin), został szczegółowo opisany w Podręczniku Użytkownika Portalu Partnera Biznesowego.
Niżej zamieszczamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące tego procesu. Prosimy o zapoznanie się z nimi przed rozpoczęciem rejestracji konta ABPB.
Załącznik nr 1 do Regulaminu:
- Upoważnienie do pełnienia roli Administratora Bezpieczeństwa Partnera Biznesowego (Upoważnienie ABPB) powinno zostać podpisane własnoręcznie, wraz ze wskazaniem daty złożenia podpisu, lub przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego przez osoby:
- uprawnione zgodnie z KRS do składania oświadczeń woli w imieniu Partnera Biznesowego (PB), lub
- posiadające pełnomocnictwo szczególne (tj. pełnomocnictwo do udzielenia upoważnienia ABPB) albo pełnomocnictwo rodzajowe (tj. pełnomocnictwo upoważniające co najmniej do wykonywania wszelkich czynności związanych z wykonaniem umowy o świadczenie usług przesyłania energii elektrycznej zawartej pomiędzy PB a PSE S.A.).
- W przypadku podpisu elektronicznego Upoważnienie ABPB może zostać podpisane wyłącznie przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
- Należy pamiętać o uzupełnieniu wszystkich pozycji zawartych w Upoważnieniu ABPB.
Wskazówki ogólne:
- Osoba wyznaczona przez PB do pełnienia roli ABPB nieposiadająca konta w PPB wysyła na adres e-mail: ppb@pse.pl prośbę o kod rejestracyjny.
- Usługodawca udostępnia kod rejestracyjny na adres poczty elektronicznej Użytkownika.
- Użytkownik samodzielnie rejestruje konto w PPB w sposób pokazany w filmie instruktażowym.
- Użytkownik po zalogowaniu się do aplikacji PPB:
- przechodzi do zakładki Wnioski -> Wnioski o nadanie i zmianę uprawnień ABPB,
- uzupełnia wymagane dane: nazwę, formę prawną, NIP, KRS, REGON oraz wskazuje właściwy obszar działalności dla uprawnień ABPB,
- załącza Załącznik nr 1 do Regulaminu,
- składa wniosek o nadanie uprawnień ABPB dokonując autoryzacji za pośrednictwem wiadomości SMS.
- Usługodawca weryfikuje poprawność złożonego wniosku i dokumentów. W przypadku:
- poprawnej weryfikacji wniosku Użytkownikowi zostaną nadane uprawnienia ABPB,
- negatywnej weryfikacji wniosku zostanie on odrzucony wraz informacją e-mail do Użytkownika o przyczynie jego odrzucenia.
Źródło: Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A.