EkoMobility » Pojazdy hybrydowe dla Dolnego Śląska

Pojazdy hybrydowe dla Dolnego Śląska

5 paź 2021 Możliwość komentowania Pojazdy hybrydowe dla Dolnego Śląska została wyłączona Share 'Pojazdy hybrydowe dla Dolnego Śląska' on Facebook Share 'Pojazdy hybrydowe dla Dolnego Śląska' on Email Share 'Pojazdy hybrydowe dla Dolnego Śląska' on Print Friendly

Dziś na Dworcu Głównym we Wrocławiu powitano pierwszy pociąg hybrydowy zakupiony przy wsparciu Funduszy Europejskich.

W sumie, w ramach realizacji projektu Aglomeracyjna Kolej Dolnośląska – zakup taboru kolejowego do obsługi ruchu pasażerskiego we Wrocławskim Obszarze Funkcjonalnym, do taboru beneficjenta dołączy aż 6 hybrydowych pojazdów. Projekt dofinansowany był ze środków unijnych z Programu Infrastruktura i Środowisko.

Nowe hybrydowe pojazdy, pn. Impuls 2, są niskopodłogowe, składają się z trzech członów i pomieszczą 300 pasażerów. Pojazdy są wyposażone w ogólnodostępny, bezprzewodowy internet, nowoczesny system informacji pasażerskiej, a także kosze do segregacji odpadów. Komfort podróży wzrośnie dzięki zamontowanej klimatyzacji, podokiennym stolikom oraz gniazdkom elektrycznym i portom USB. W pociągach znajdują się też miejsca do przewozu rowerów.

Pociągi wyróżniają się pod względem ekologicznych rozwiązań. Są one wyposażone w dwusystemowy napęd elektryczno-spalinowy, umożliwiający obsługę każdego rodzaju tras, w tym zupełnie niezelektryfikowanych. Pociąg hybrydowy osiąga prędkość 160 km/h, poruszając się w trybie elektrycznym oraz 120 km/h w trybie spalinowym. Zastosowanie innowacyjnej technologii pozwala również na redukcję emisji spalin.

Ponadto po raz pierwszy na świecie wykorzystano w Impulsach 2 technologię elektronicznego papieru jako informacji dla pasażerów, zastępując tym samym drukowane plakaty, które były dostępne w pojazdach. Są to kolorowe wyświetlacze oraz platformy do zdalnego zarządzania ich treścią. Urządzenia pobierają minimalną ilość energii elektrycznej, tylko w momencie zmiany wyświetlanej zawartości.

Oprócz pociągów hybrydowych, w ramach projektu zakupionych będzie też 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Koszt całkowity projektu to 314 mln zł, z czego dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko to 85 mln zł.

Źródło: www.pois.gov.pl

Wpis został opublikowany 5 paź 2021 w następujących kategoriach: EkoMobility, News. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.

Reklama

Newsletter

Warto zobaczyć