8 czerwca br. w Brukseli rozpoczęła się druga odsłona międzynarodowej kampanii informacyjnej „Green Deal, not a Grim Deal – Zielony Ład, a nie dzika transformacja”. Kampania jest elementem komunikacji o społecznych, gospodarczych i środowiskowych skutkach zamknięcia kopalni Turów w wyniku nieplanowanych i nieskoordynowanych działań.
PGE rozpoczęła drugą odsłonę kampanii informacyjnej „Green Deal, not a Grim Deal – Zielony Ład, a nie dzika transformacja”, która ma zwrócić uwagę unijnych decydentów i międzynarodowej opinii publicznej na problematykę i konsekwencje nagłej i niesprawiedliwej transformacji oraz losu lokalnej społeczności w regionie turoszowskim. Kampania promuje także stronę https://turow2044.pl/, na której można znaleźć szczegółowe informacje dotyczące sprawy Turowa, dostępne w pięciu językach.
Pierwsza odsłona kampanii „Green Deal, not a Grim Deal – Zielony Ład, a nie dzika transformacja była prowadzona od 27 kwietnia do 24 maja. W ramach podjętych działań, mieszkańcy regionu turoszowskiego podpisali 10 tysięcy kartek z wizualizacją kampanii, w których proszą o obronę kopalni Turów i sprawiedliwą, rozłożoną w czasie transformację regionu. Kartki te zostaną przekazane Przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen.
Kampania „Green Deal, not a Grim Deal – Zielony Ład, a nie dzika transformacja” została zaplanowana w Brukseli na kilkudziesięciu nośnikach zewnętrznych w terminie od 8 do 21 czerwca.
***
Kompleks Energetyczny Turów zapewnia energię elektryczną dla ponad 3 mln gospodarstw domowych i środki do życia dla kilkudziesięciu tysięcy Polaków zatrudnionych w kompleksie lub firmach współpracujących oraz ich rodzin. Natychmiastowe wstrzymanie wydobycia skutkowałoby poważnymi zagrożeniami geotechnicznymi i środowiskowymi, które mogłyby doprowadzić do katastrofy ekologicznej, a ponowne uruchomienie kopalni byłoby niemożliwe.
Źródło: PGE Polska Grupa Energetyczna SA