Paliwa dla energetyki

PGNiG jedną z najcenniejszych polskich marek

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo znalazło się w pierwszej trójce XV edycji „Rankingu najcenniejszych polskich marek” według dziennika Rzeczpospolita.

– Eksponowanie polskich marek wpisuje się w działania promujące dobrze pojęty patriotyzm gospodarczy, a dobra marka to przede wszystkim satysfakcja i zaufanie klientów. Marka to nie tylko szyld, to wymierna wartość, na którą trzeba zapracować i umiejętnie z niej korzystać – powiedział Paweł Majewski, Prezes Zarządu PGNiG SA, podczas gali wynikowej.

Redakcja Rzeczpospolitej, przygotowując ranking, wzięła pod uwagę marki, które powstały w Polsce (niezależnie od tego, jakich podmiotów są własnością w tej chwili – polskich czy zagranicznych), i których przychód ze sprzedaży pod daną marką w 2020 r. przekroczył 20 mln zł.

Wedle przyjętych przez ekspertów rzeczowych kryteriów, opartych m.in. na danych finansowych ocenianych przedsiębiorstw, obecnie marka PGNiG jest warta ponad 6️ mld zł. W 2019 r. wyceniana była na 1,2 mld zł, co plasowało PGNiG na 12. miejscu w poprzedniej edycji zestawienia najcenniejszych marek.

Tegoroczny ranking został przygotowany na podstawie obiektywnej metodologii opracowanej we współpracy z zespołem specjalistów z Akademii Finansów i Biznesu Vistula.

Źródło: PGNiG SA

Działy

Reklama