W ub. r. stronę URE odwiedziło ponad 13 milionów wirtualnych gości, z czego 8 mln weszło na główny serwis Urzędu i ponad 5 mln na stronę BIP URE. Dużym zainteresowaniem cieszył się również uruchomiony w lipcu profil Urzędu na Twitterze.
Nowy kanał komunikacji URE
W lipcu 2020 r. oficjalny, urzędowy profil @UREgovPL (URE_GOV_PL) zadebiutował na Twitterze i w niespełna miesiąc zyskał ponad 1000 obserwatorów. Na koniec roku było ich już ponad 1200. W tym czasie opublikowaliśmy ponad 280 tweetów (co daje średnio 1,7 wpisu dziennie). Przez niespełna pół roku nasz profil odwiedziło prawie osiemnaście tysięcy użytkowników.
Dzięki Twitterowi mogliśmy dotrzeć z codzienną, aktualną komunikacją do nowej grupy użytkowników, zainteresowanych nie tylko działaniami Urzędu ale także szeroko pojętą energetyką. Na twitterowym kanale dzielimy m.in. ważnymi informacjami o bieżących działaniach URE czy wypowiedziami Prezesa Rafała Gawina, który komentował ważne wydarzenia w sektorze.
Twitter pozwalał nam również zwrócić uwagę na ważne informacje, których nie byliśmy autorem, a które były istotne dla naszych interesariuszy. Dotyczy to m. in. publikacji branżowych na forum europejskim czy konsultacji prowadzonych przez organizacje takie jak ACER (Agencja ds. Współpracy Organów Regulacji Energetyki) czy Komisję Europejską.
Strona internetowa
Użytkownicy najczęściej wchodzili na stronę URE w poszukiwaniu informacji dotyczących cen energii elektrycznej i gazu. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także tematy związane z odnawialnymi źródłami energii.
Czytelników strony URE, podobnie jak w latach ubiegłych, interesowała także tematyka konsumencka. W zeszłym roku wielokrotnie odwiedzano nową zakładką Warto wiedzieć poradniki, gdzie dostępny jest Przewodnik prosumenta w gospodarstwie domowym. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszyła się także podstrona Masz Wybór dedykowana zmianie sprzedawcy.
Ważne i wielokrotnie odwiedzane miejsce na stronie internetowej Urzędu dotyczy tematów związanych ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej i gazu, gdzie publikowane są m.in.: cykliczny monitoring zmian sprzedawcy energii elektrycznej oraz dane dotyczące zmian sprzedawcy gazu.
Biuletyn Informacji Publicznej URE
Wielu czytelników ma Biuletyn Informacji Publicznej URE, gdzie publikowane są m.in. Biuletyny Branżowe zawierające decyzje w sprawie taryf dla energii elektrycznej, paliw gazowych, paliw ciekłych i ciepła, instrukcje ruchu i eksploatacji sieci dystrybucyjnej, programy zgodności oraz inne decyzje Prezesa URE. W 2020 r. przygotowano łącznie 791 Biuletynów, z czego 291 numerów Biuletynu Branżowego – Energia elektryczna, 98 wydań Biuletynu Branżowego – Paliwa gazowe, 5 numerów Biuletynu Branżowego ‒ Paliwa ciekłe oraz 397 Biuletyny Branżowe ‒ Ciepło, które są publikowane na stronie Urzędu od 2019 r. Na stronie BIP URE znajdują się ponadto aktualne informacje o Urzędzie, jego statusie prawnym i kompetencjach Prezesa URE.
W ubiegłym roku z zainteresowaniem śledzono także podstronę poświęconą tematyce paliw ciekłych, gdzie znajdują się m.in. informacje o obowiązkach przedsiębiorstw działających w obszarze paliw ciekłych oraz aktualne pakiety informacyjne dotyczące uzyskania koncesji w tym zakresie.
Statystyki odwiedzin wybranych stron i serwisów internetowych URE w 2020 roku
- www.ure.gov.pl – liczba odwiedzin głównego serwisu URE wyniosła 8 150 247
- MaszWybor.ure.gov.pl – liczba odwiedzin strony dedykowanej zmianie sprzedawcy energii elektrycznej wyniosła 1 065 674
- Biuletyn Informacji Publicznej (BIP URE) –odnotowano 5 059 119 wejść na stronę BIP URE
- koordynator.ure.gov.pl –55 780 razy odwiedzono stronę Koordynatora ds. Negocjacji przy Prezesie URE
Publikacje URE
Dużą popularnością cieszyła się również zakładka „Publikacje”, gdzie odbiorca znajdzie wydawnictwa URE ‒ zarówno te aktualne, jak i archiwalne m.in. Biuletyny URE, raporty i sprawozdania. W 2020 r. zakładkę z publikacjami URE odwiedzono ponad 300 tys. razy.
Newsletter URE
Dodatkowo do czytelników strony urzędu raz w tygodniu wysyłany jest newsletter URE. 29 grudnia 2020 r. został wysłany do 2473 użytkowników. Czytelnicy newslettera są co tydzień informowani o najnowszych komunikatach i informacjach opublikowanych na stronie Urzędu.
koordynator.ure.gov.pl
Dla konsumentów od połowy 2017 r. dostępna jest również strona Koordynatora ds. Negocjacji przy Prezesie URE. Serwis z każdym rokiem cieszy się coraz większym zainteresowaniem, w 2020 liczba wejść wzrosła do ponad 55 tys. z 36 tys. w 2019 r.
Dziękujemy wszystkim Czytelnikom, zapraszamy do dalszego śledzenia strony Urzędu, naszego konta twitterowego oraz do rejestracji i lektury newslettera URE zawierającego co tydzień aktualne informacje dotyczące działań Prezesa URE.
Źródło: Urząd Regulacji Energetyki