Odbiorcy – Rynek Energii i Gazu

Cztery lata fińskiej energii w Polsce. Jakie są plany Fortum na przyszłość?

Dokładnie cztery lata temu, 8 listopada 2016 r. Fortum rozpoczęło detaliczną sprzedaż energii elektrycznej i gazu w Polsce pod swoją marką. Eksperci firmy spodziewali się, że wejście na polski rynek zapewni dobre wyniki, ale rzeczywistość przerosła oczekiwania nawet tych nastawionych najbardziej optymistycznie.

Według prognoz, do końca 2020 r. liczba klientów Fortum w naszym kraju kupujących gaz i energię elektryczną ma wzrosnąć do ponad 104 tys., a przychody nawet do 1,3 mld zł. Fińska firma rozpoczęła działalność w obszarze sprzedaży energii elektrycznej i gazu w styczniu 2016 r., nabywając spółkę Duon. Wówczas liczba klientów wynosiła 25 tys., a przychody sięgały 527 mln zł.

Od 2016 r. Fortum w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie, ale nasza strategia zawsze skupia się na przyszłości, dlatego to dobry moment na zastanowienie się co dalej, a perspektywa rysuje się naprawdę dobrze. Jeśli uda nam się utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju, w przyszłym roku możemy oczekiwać wzrostu bazy klientów o ok. 20% i wzrostu przychodów o nawet 300 mln zł. W kolejnych latach nadal zakładamy dynamiczny wzrost sprzedaży – mówi Mariusz Caliński, Dyrektor ds. Sprzedaży w Fortum.

Na plany rozwojowe Fortum w tym obszarze nie wpływa w żaden sposób strategiczny przegląd aktywów, który obecnie trwa w Polsce i krajach bałtyckich. Dotyczy on bowiem wyłącznie aktywów ciepłowniczych, a nie detalicznej sprzedaży energii elektrycznej i gazu.

Dynamiczny rozwój Fortum to efekt elastycznego podejścia do zmieniających się potrzeb klientów. Przykładem może być oferta dla klientów biznesowych, którym Fortum proponuje energię elektryczną i gaz w odniesieniu do aktualnych cen rynkowych, a nie tradycyjnie, czyli w stałej cenie. Korzyści wynikające z takiej elastyczności zweryfikowała epidemia koronawirusa – rynkowa cena za prąd i gaz znacznie spadła, co przełożyło się na niższe rachunki dla klientów Fortum.

Naszym największym powodem do dumy jest oczywiście stale rosnąca liczba klientów, która dowodzi, że trafnie odpowiadamy na ich potrzeby. Co więcej, okazuje się, że takie rozwiązania jak np. Pakiety Medyczne czy Home Assistance, które proponujemy polskim klientom stały się przedmiotem zainteresowania naszych kolegów z krajów nordyckich. To najlepszy dowód na to, że inspiracja działa w dwie strony – nie tylko my korzystamy z pomysłów ze Skandynawii, ale także rozwinięte kraje nordyckie analizują naszą ofertę pod kątem jej wdrożenia u siebie – dodaje Mariusz Caliński.

Źródło: Fortum

Działy

Reklama