EkoMobility » LOTOS Przygotowuje się na podsumowanie pilotażowego projektu „Niebieski Szlak”

LOTOS Przygotowuje się na podsumowanie pilotażowego projektu „Niebieski Szlak”

11 lip 2019 Możliwość komentowania LOTOS Przygotowuje się na podsumowanie pilotażowego projektu „Niebieski Szlak” została wyłączona

Od uruchomienia Niebieskiego Szlaku minęło już 8 miesięcy. Dzięki tej inwestycji kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych mogą swobodnie podróżować na trasie pomiędzy Warszawą a Trójmiastem. Korzystanie z szybkich ładowarek jest w dalszym ciągu bezpłatne. Po wakacjach LOTOS zamierza podsumować pilotażowy okres funkcjonowania swojego pionierskiego projektu.

Pod koniec października 2018 r. na wybranych stacjach paliw LOTOSU wzdłuż autostrad A1 i A2 oddano do użytku 12 stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ich lokalizację zaplanowano tak, aby najdłuższy odcinek między nimi nie przekraczał 150 km – czyli tyle, ile wynosi odległość pomiędzy MOP Krzyżanów i MOP Malankowo przy autostradzie A1. Pozwoli to na swobodne przejechanie trasy niezależnie od rodzaju baterii, stylu jazdy czy warunków atmosferycznych.

Na Niebieskim Szlaku kierowcy mogą skorzystać z ładowarek o łącznej mocy do 150 kWh, wyposażonych w 4 typy złączy 2 x 50 kW (ChAdeMO + CCS )+ 2 x 22 kW Type 2, które pozwalają na naładowanie większości (ok. 90%) dostępnych na rynku marek i modeli samochodów elektrycznych oraz hybryd typu plug-in. Średni czas ładowania pojazdu elektrycznego do 80% pojemności baterii to 30 minut. Podczas oczekiwania na naładowanie pojazdu klienci mogą skorzystać z oferty gastronomicznej, darmowego WI-FI, napić się aromatycznej kawy.

Już wkrótce, bo po wakacjach, planujemy podsumowanie pilotażowego okresu funkcjonowania naszego Niebieskiego Szlaku – mówi Wojciech Weiss, Prezes Zarządu spółki LOTOS Paliwa. – Widzimy zainteresowanie ze strony kierowców, również tych niekorzystających z samochodów elektrycznych czy hybrydowych, którzy często pytają o szczegóły związane z ładowaniem. Co dla nas bardzo istotne, dzięki dotychczasowym obserwacjom poznajemy preferencje i zachowania naszych klientów, tak aby móc rozwijać ten biznes w przyszłości – dodał.

Do końca I kwartału 2020 r. ma powstać kolejnych 38 stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Wiele z nich zlokalizowanych będzie nie tylko na północy czy w centrum kraju, ale również przy trasach zachodniej i południowej Polski. W planach uwzględniono budowę kolejnych punktów przy drogach ekspresowych i autostradach. Warto dodać, że spośród pierwszych 50 stacji, które LOTOS planuje wyposażyć w szybkie ładowarki, aż 1/3 stanowić będą Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP).

W finansowaniu projektu wsparła koncern Unia Europejska. Połowa kwoty kosztów kwalifikowanych (ok. 400 tys. euro) inwestycji pochodzi z funduszy CEF (Instrument Łącząc Europę). Projekt, oprócz oddania do użytku samej infrastruktury, polega również na przeprowadzeniu prac studyjno-badawczych, analiz danych dotyczących jej wykorzystania i funkcjonowania, systemu obsługi klienta, zachowań oraz preferencji klientów korzystających z usług ładowania pojazdów.

Źródło: Grupa LOTOS S.A.

Wpis został opublikowany 11 lip 2019 w następujących kategoriach: EkoMobility, News. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.