Edukacja

Ciepła edukacja młodzieży

Ireneusz Czulak – na co dzień Kierownik Sekcji Utrzymania Ruchu w elektrociepłowni w Czechowicach-Dziedzicach, po zwycięstwie w konkursie PRO Bono organizowanym w Grupie TAURON ruszył z cyklem spotkań na temat ciepła sieciowego z uczniami śląskich szkół.

Zwycięski projekt pn. „Czym skorupka za młodu nasiąknie – dbam o czystość powietrza; ciepło sieciowe, energia co o tym wiem” zakładał prowadzenie tzw. lekcji na żywo na temat ciepła sieciowego i energetyki zawodowej skierowanych do młodzieży ze szkół średnich, gimnazjalnych oraz starszych klas szkół podstawowych.

Projekt, który zdobył pierwsze miejsce w konkursie PRO Bono dla pracowników Grupy TAURON, został zrealizowany na zasadzie wolontariatu. Jego pomysłodawcą, autorem i wykonawcą jest Ireneusz Czulak – na co dzień Kierownik Sekcji Utrzymania Ruchu w elektrociepłowni TAURON Ciepło w Czechowicach – Dziedzicach.

Pomysł zorganizowania cyklu spotkań z młodzieżą szkół podstawowych i średnich zrodził się po to, aby dotrzeć do dzieci i młodzieży z informacjami na temat produkcji energii cieplnej i elektrycznej, wyjaśnić na czym proces ten polega, jak wpływa na nasze otoczenie i w jaki sposób TAURON Ciepło dba o środowisko – mówi Ireneusz Czulak autor i pomysłodawca projektu,

W przedsięwzięciu udział wzięło ponad 1000 uczniów z 14 szkół podstawowych i średnich z województwa śląskiego. Najważniejszym tematem spotkań była niska emisja, za którą głównie odpowiedzialne są domy prywatne opalane złej jakości paliwem.

Ja także wiele się nauczyłem od młodzieży. Jestem podbudowany tym, jak bardzo młodym ludziom zależy na czystym powietrzu i naszym środowisku. Mam nadzieję, że będzie możliwość kontynuacji tych działań i dotarcia do młodzieży, która nie miała jeszcze możliwości poznania naszych technologii – dodaje Ireneusz Czulak.

To już II edycja konkursu PRO Bono na projekty z zakresu wolontariatu pracowniczego dla pracowników Grupy TAURON. Na wiosnę planowana jest kolejna edycja. W sumie w obu edycjach zgłoszono ponad 70 pomysłów na inicjatywy prospołeczne.

Źródło: TAURON Polska Energia SA

Działy

Reklama