CSR w energetyce » Czy Polacy chcą kupować polskie produkty – badanie PGE w ramach…

Czy Polacy chcą kupować polskie produkty – badanie PGE w ramach kampanii społecznej „Polskie – kupuje to!”

21 Cze 2021 Możliwość komentowania Czy Polacy chcą kupować polskie produkty – badanie PGE w ramach kampanii społecznej „Polskie – kupuje to!” została wyłączona Share 'Czy Polacy chcą kupować polskie produkty – badanie PGE w ramach kampanii społecznej „Polskie – kupuje to!”' on Facebook Share 'Czy Polacy chcą kupować polskie produkty – badanie PGE w ramach kampanii społecznej „Polskie – kupuje to!”' on Email Share 'Czy Polacy chcą kupować polskie produkty – badanie PGE w ramach kampanii społecznej „Polskie – kupuje to!”' on Print Friendly

PGE Polska Grupa Energetyczna przeprowadziła badania, w których zapytała Polaków, co wpływa na ich decyzje zakupowe. Celem badania było zidentyfikowanie postaw zakupowych Polaków, a także pozyskanie ich opinii, co należałoby usprawnić, aby wybory polskich produktów były dla nich łatwiejsze. Wyniki badań pokazują, że zapewnienie konsumentom łatwej identyfikacji pochodzenia produktu w momencie dokonywania zakupów, może realnie wpłynąć na decyzję, co trafi do ich koszyka zakupowego. Badanie zostało przeprowadzone w ramach kampanii społecznej PGE „Polskie – kupuję to!”.

PGE od roku, poprzez działania skupione wokół kampanii „Polskie – kupuję to!” zachęca do kupowania krajowych produktów. Badania agencji badawczej PBS pokazują, że dla Polaków pochodzenie produktu ma istotne znaczenie. Taką postawę deklaruje aż 80% badanych, którzy uważają, że w ten sposób wspierają rozwój polskich firm i producentów, zapewniając tym samym miejsca pracy. Jest to ważne, bo wybory konsumenckie mają wpływ na naszą gospodarkę – podkreśla Wojciech Dąbrowski, Prezes Zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna.

Wyniki badań pokazują, że polskie pochodzenie produktu jest rozumiane przede wszystkim przez pryzmat tego, czy produkt jest wytwarzany w Polsce, z polskich surowców oraz przez firmę, która ma 100 proc. polski kapitał producenta. Dla 72% badanych znaczenie polskiego pochodzenia produktów jest istotne przede wszystkim w kategorii zakupów spożywczych.

Zdecydowana większość badanych, przynajmniej sporadycznie, szuka informacji na temat tego, czy produkt jest polski. Robi tak 84% respondentów. Prawie co dziesiąta osoba deklaruje, że robi to zawsze, a co trzecia, że robi to często. Głównym źródłem informacji o pochodzeniu produktu jest etykieta na opakowaniu, opcjonalnie także obecność specjalnego oznaczenia na opakowaniu lub Internet. Prawie trzy czwarte osób, które wzięły udział w badaniu zwraca uwagę na oznakowania produktów, mówiące o polskości produktu podczas robienia zakupów.

Blisko 90% badanych zna lub widziało logo „Produktu Polskiego”, ponad 70% wskazuje na znajomość „Teraz Polska”, a 28% na „Polskie – kupuję to!”.

W ramach akcji „Polskie – kupuję to!” PGE wspiera rozwój aplikacji Pola. Jest to polska aplikacja, która po zeskanowaniu kodu kreskowego podaje informacje o tym, czy producent jest zarejestrowany w Polsce, czy inwestuje tutaj w badania i rozwój i czy jego kapitał jest rodzimy, czy też jest to część zagranicznego koncernu. Liczba punktów określających „polskość” danego produktu zwizualizowana jest przy pomocy czerwonego paska. Aplikacja jest cały czas rozwijana i stanowi unikatową bazę polskich firm, która nieustannie się powiększa. I przede wszystkim jest prostym narzędziem, które każdy użytkownik smartfonu może wykorzystać podczas sięgania po produkt podczas zakupów.

Po zapoznaniu się z właściwościami aplikacji Pola, połowa badanych uznała aplikację za przydatną. Wśród osób, które do tej pory nie słyszały o takim rozwiązaniu, chęć korzystania z aplikacji Pola zgłosiło 45 proc. badanych.

Badania „Pochodzenie produktu a decyzje zakupowe” na zlecenie PGE przeprowadziła w maju 2021 r. agencja badawcza PBS. W badaniu wzięło udział 1011 osób, a samo badanie zostało zrealizowane techniką CAWI (wywiady internetowe) poprzez panel poznaj.to na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków.

***

Wyniki badań „Pochodzenie produktu a decyzje zakupowe” zostaną omówione szczegółowo podczas debaty on-line „Patriotyzm gospodarczy” organizowanej przez Klub Jagielloński, wydawcę aplikacji Pola. Gośćmi debaty będą:

dr Joanna Szalacha-Jarmużek – twórczyni Polskiego Śladu i współtwórczyni metodologii aplikacji Pola,

Katarzyna Gawlik – Ekspertka w zakresie komunikacji pochodzenia produktów,

Anna Ringwelska – Kierownik Projektów, Agencja Badawcza PBS

Debata odbędzie się 21 czerwca o godz. 18.00 na stronie Klubu Jagiellońskiego na FB, wydawcy aplikacji Pola: https://fb.me/e/CoOfSp7i

Źródło: PGE Polska Grupa Energetyczna SA

Wpis został opublikowany 21 Cze 2021 w następujących kategoriach: CSR w energetyce. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.

Reklama

Newsletter

Warto zobaczyć