CSR w energetyce » Naprawiajmy! Bezpłatny poradnik dla klientów TAURONA

Naprawiajmy! Bezpłatny poradnik dla klientów TAURONA

14 paź 2020 Możliwość komentowania Naprawiajmy! Bezpłatny poradnik dla klientów TAURONA została wyłączona

Czy naprawa sprzętów rzeczywiście się opłaca? Gdzie znaleźć rzetelnego fachowca i jak nie dać się oszukać. Z okazji Międzynarodowego Dnia bez Elektrośmieci TAURON przygotował dla klientów bezpłatny ebook – „Naprawiajmy!”. To kolejna inicjatywa TAURONA, która – wraz z bogatą ofertą usług serwisowych zamówionych już przez 1,7 mln klientów – ma zachęcać do ograniczania elektroodpadów.

– 53 mln ton elektroodpadów. Tyle sprzętu wyrzuciliśmy na śmieci tylko w 2019 r. Co więcej, zgodnie z prognozami, ilość ta ma się sukcesywnie zwiększać. Jednak każdy z nas może przyczynić się do powstrzymania tego trendu. Z okazji Międzynarodowego Dnia bez Elektrośmieci TAURON przygotował dla swoich klientów poradnik, w którym krok po kroku pokazuje, jak bez wysiłku przyczynić się do pozytywnej zmiany nawyków – wyjaśnia Łukasz Zimnoch, Rzecznik Prasowy TAURON Polska Energia.

Co zatem zrobić, żeby w trosce o środowisko i dobro nas wszystkich zmierzyć się z tym problemem? TAURON podpowiada: zanim wyrzucisz, sprawdź, czy możesz naprawić i przypomina o tym, jak postępować z urządzeniami niezdatnymi do użytkowania. Sprzęt elektryczny, którego nie da się już naprawić, powinien zostać dostarczony do wyznaczonych punktów zbiórki elektrośmieci. Jeżeli żaden z wymiarów takiego sprzętu nie przekracza 25 cm, można go również oddać do wielkopowierzchniowego sklepu ze sprzętami elektrycznymi bez konieczności zakupu nowego sprzętu.

W poradniku, który dostępny jest w serwisie Mój TAURON, zaprezentowane zostały korzyści płynące z naprawy różnego rodzaju urządzeń domowych oraz unijne prawodawstwo w sprawie „prawa do naprawy”. W ebooku klienci znajdą też wskazówki o tym, kiedy naprawa sprzętu jest opłacalna oraz gdzie szukać sprawdzonych fachowców. Opcji jest wiele, bo oprócz poszukiwań w internecie czy wśród znajomych, można też skorzystać z abonamentowych usług serwisowych. Plusem takiego rozwiązania są sprawdzeni fachowcy, a także przewidywalność kosztów, czyli gwarantowane wsparcie w zamian za comiesięczną niewielką opłatę. Usługi różnych fachowców – np. elektryka, serwisanta gazowego czy hydraulika –  oferuje swoim klientom właśnie TAURON.

Czy naprawa sprzętu się opłaca?

Statystyki mówią same za siebie. Koszt naprawy aż 98% usterek zgłoszonych przez klientów, którzy wybrali usługi serwisowe w TAURONIE, nie przekracza kwoty 500 zł. Co za tym idzie, nie wiąże się dla nich z żadnymi dodatkowymi opłatami. Klient, który w pakiecie z prądem lub gazem ma też usługi fachowców, może z nich skorzystać w trakcie trwania umowy aż sześć razy. Każda z takich usług realizowana jest do kwoty 500 zł, a więc budżet każdego klienta na naprawy wynosi łącznie 3 000 zł.

Takie działania bezpośrednio przekładają się na zmniejszenie ilości elektrośmieci.

Bo o ile jedna naprawiona pralka czy lodówka nie zmniejsza globalnej skali problemu, to – gdy na naprawę zdecyduje się wiele tysięcy osób – skala zmieni się diametralnie. A już dziś usługi serwisantów w TAURONIE wybrało 1,7 mln klientów.

Więcej na www.tauron.pl/serwisanci

Źródło: TAURON Polska Energia SA

Wpis został opublikowany 14 paź 2020 w następujących kategoriach: CSR w energetyce, News. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.