Emisje, CO2 » BioLNG EuroNet będzie działać na rzecz dekarbonizacji…

BioLNG EuroNet będzie działać na rzecz dekarbonizacji transportu drogowego w Europie dzięki LNG

7 Gru 2018 Brak komentarzy Share 'BioLNG EuroNet będzie działać na rzecz dekarbonizacji transportu drogowego w Europie dzięki LNG' on Facebook Share 'BioLNG EuroNet będzie działać na rzecz dekarbonizacji transportu drogowego w Europie dzięki LNG' on Email Share 'BioLNG EuroNet będzie działać na rzecz dekarbonizacji transportu drogowego w Europie dzięki LNG' on Print Friendly

Konsorcjum BioLNG EuroNet ogłosiło dziś zaangażowanie w dalszy rozwój LNG (ciekłego gazu ziemnego) jako paliwa stosowanego w europejskim transporcie drogowym z nową infrastrukturą, która powinna zapewnić długoterminowy sukces i przyjęcie na szeroką skalę w Europie.

Detaliczne stacje LNG wejdą w skład ogólnoeuropejskiej sieci i powstaną w Belgii, Francji, Niemczech, Holandii, Polsce oraz Hiszpanii. Obiekty te będą rozmieszczone co około 400 km wzdłuż głównych korytarzy sieci drogowej od Hiszpanii po Polskę.

LNG to coraz bardziej przystępne cenowo paliwo do samochodów ciężarowych o dużej ładowności, które dzięki ewolucji transportu drogowego będzie stanowić ważne źródło energii — powiedział István Kapitány, Wiceprezes Shell ds. Detalu. – W Shell chcemy oferować klientom więcej niskoemisyjnej energii, a nowe stacje detaliczne LNG to zasadniczy element tej układanki. Bardzo chcę zobaczyć, jak w najbliższych latach ta ważna sieć stacji będzie witać europejskich klientów – dodaje.

Ten program obejmuje stacje paliw, produkcję biopaliw oraz dotacje — wszystkie te elementy są niezbędne, by skłonić przyszłościowo myślących klientów do inwestycji w samochody ciężarowe napędzane LNG pomimo większych kosztów początkowych — powiedział Jonas Nordh, Dyrektor ds. Zrównoważonych Rozwiązań Transportowych w firmie Scania. – Podczas gdy LNG, zmniejszający poziom emisji CO2 o nawet 20%, jest teraz szerzej dostępny, biogaz zmniejszający poziom emisji CO2 o ponad 90% będzie w coraz większym stopniu mieszany z gazem ziemnym, a jego produkcja będzie rosnąć – dodaje.

Pierre Lahutte, prezes marki IVECO, powiedział: – Ten projekt sprzyja płynnemu przejściu do gospodarki obiegu zamkniętego, opartej na pozyskiwaniu energii z odpadów. Umożliwia to nawet osiągnięcie ujemnego poziomu emisji gazów cieplarnianych i sekwestrację dwutlenku węgla (CCS). Finansowanie tego projektu umożliwi nam pomoc klientom w przestawieniu floty na LNG w ramach konkurencyjnych planów finansowania i leasingu IVECO Capital. W ten sposób zwiększy się liczba pojazdów na gaz ziemny na drogach Europy i nastąpi postęp w kierunku zrównoważonej branży transportowej.

Zakład produkcji bio-LNG będzie wytwarzać 3000 ton paliwa rocznie z wykorzystaniem biogazu pozyskiwanego z odpadów organicznych. Będzie on sprzedawany użytkownikom końcowym za pośrednictwem sieci LNG.

Odblokowanie potencjału bio-LNG umożliwi stosowanie LNG jako przyszłego źródła energii w sektorze transportu drogowego — powiedział Jerom van Roosmalen, Partner-Założyciel Nordsol. – W Nordsol jesteśmy zdecydowani wprowadzić bio-LNG do powszechnego użytku jako czyste, bezpieczne, zaawansowane biopaliwo, które jest powszechnie dostępne po przystępnej cenie. Nasza koncepcja produkcji bio-LNG wynika z tej misji i cieszymy się z możliwości zwiększenia rynkowego udziału LNG wraz z partnerami z konsorcjum – podsumowuje.

BioLNG EuroNet ma ambicje popularyzacji LNG jako paliwa dla transportu drogowego w całej Europie, dzisiaj i w dalszej przyszłości.

Źródło: Konsorcjum BioLNG EuroNet

Wpis został opublikowany 7 Gru 2018 w następujących kategoriach: Emisje, CO2, News. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Możesz zostawić komentarz lub użyć trackbacka.

Zostaw komentarz

Reklama

Partner działu

"Nowa Energia" wspiera

Newsletter

Warto zobaczyć