Wydarzenia - relacje » EXPOPOWER 2012 – Energetyczne technologie jutra w Poznaniu

EXPOPOWER 2012 – Energetyczne technologie jutra w Poznaniu

4 Cze 2012 Możliwość komentowania EXPOPOWER 2012 – Energetyczne technologie jutra w Poznaniu została wyłączona Share 'EXPOPOWER 2012 – Energetyczne technologie jutra w Poznaniu' on Facebook Share 'EXPOPOWER 2012 – Energetyczne technologie jutra w Poznaniu' on Email Share 'EXPOPOWER 2012 – Energetyczne technologie jutra w Poznaniu' on Print Friendly

Ponad 200 firm z 11 krajów zaprezentowało swoją ofertę w Poznaniu podczas szóstej edycji Międzynarodowych Targów Energetyki EXPOPOWER  (8-10.05.2012). Tradycyjnie wśród wystawców obecni byli wiodący producenci i dystrybutorzy z branży elektroenergetycznej oraz najważniejsze izby i stowarzyszenia branżowe.

Tematyka targów EXPOPOWER odbywających się pod hasłem „Energetyka przyszłości – przyszłość energetyki” obejmowała wytwarzanie, przesył i dystrybucję energii elektrycznej i cieplnej, maszyny i urządzenia elektryczne, przewody i łączniki, sterowanie i kontrolę, akcesoria układów automatyki, instalacje odgromowe, budownictwo energetyczne i oświetlenie. Dopełnieniem była ekspozycja Międzynarodowych Targów Energii Odnawialnej GREENPOWER, które odbyły się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w tym samym terminie.

Z ekspozycją EXPOPOWER zapoznało się 8204 specjalistów z całego kraju. Wśród zwiedzających byli przedstawiciele biur projektowych, zakładów energetycznych, firm wykonawczych, hurtowni elektrycznych, działów energetycznych firm i zakładów przemysłowych, stowarzyszeń i instytucji z branży elektroenergetycznej i energii odnawialnej, spółdzielni mieszkaniowych, firm komunalnych, władz samorządowych, a także uczniowie i nauczyciele oraz studenci i wykładowcy szkół o profilu elektroenergetycznym.

III Forum Energetyki Polskiej

Targom towarzyszył bogaty program wydarzeń. Liczne spotkania, seminaria, konferencje i prelekcje były doskonałą okazją do wymiany doświadczeń między specjalistami z branży oraz cennym źródłem wiedzy o najnowszych trendach w sektorze elektroenergetycznym. Jednym z nich był III Forum Elektroenergetyki Polskiej pt. „Cztery ustawy, trzy branże, jeden konsument energii”, które odbyło się pierwszego dnia targów. Organizatorem Forum było Polskie Towarzystwo Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej we współpracy z Izbą Gospodarczą Gazownictwa oraz Izbą Gospodarczą Ciepłownictwo Polskie. Konferencja odbywała się w przededniu wkroczenia na sejmową ścieżkę legislacyjną projektów czterech nowych ustaw: nowego Prawa energetycznego, nowego Prawa gazowego, ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz projektu ustawy o korytarzach przesyłowych, mającej kompleksowo uregulować kwestie posadowienia infrastruktury sieciowej na gruntach nienależących do przedsiębiorstw energetycznych. W czasie Forum poruszone zostały zagadnienia, które z punktu widzenia odbiorcy – konsumenta energii elektrycznej, ciepła i gazu – mają najistotniejsze znaczenie, tj. pewność i ciągłość dostaw, relacje klienta z przedsiębiorstwami energetycznymi, kwestie konieczności ważenia interesu publicznego i publicznoprawnego obowiązku przyłączania z interesem jednostki, na której gruncie lokuje się infrastrukturę, a także nowe propozycje rządowe dla ochrony najuboższych konsumentów.

Bądź mistrzem sprzedaży w energetyce

Atrakcją dla specjalistów branży energetycznej zajmujących się sprzedażą było seminarium „Techniki sprzedaży na rynku energetycznym (9 maja). Podczas tego wydarzenia przedstawiono zasady skutecznej sprzedaży (w tym sprawdzone techniki najlepszych sprzedawców), metody wywierania wpływu na klienta, sposoby dodawania wartości, warunki skutecznej komunikacji w sprzedaży oraz strategie postępowania wobec określonych typów osobowości klientów. Uczestnicy seminarium opuścili je bogatsi o cenną wiedzę na temat nowoczesnych technik sprzedaży. Prof. Henryk Mruk z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu zachwycił ich nie tylko niezwykłą erudycją i znajomością praw rynku, ale też niesamowitym poczuciem humoru i wyjątkową zdolnością do przekazywania nawet najbardziej skomplikowanych prawd ekonomicznych w przystępny i atrakcyjny sposób.

Stacje elektroenergetyczne i inteligentne sieci

ABB, Oddział Poznański Stowarzyszenia Elektryków Polskich i Wielkopolska Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa zorganizowały w ramach EXPOPOWER dziesiątą już konferencję z cyklu „Instalacje elektryczne niskiego, średniego i wysokiego napięcia” na temat wybranych zagadnień stacji elektroenergetycznych. Podczas tego wydarzenia mowa była o kryteriach doboru przekładników prądowych i napięciowych do pomiarów i zabezpieczeń, przekładnikach prądowych i napięciowych w stacjach wysokich i średnich napięć, energooszczędnych transformatorach o rdzeniu z blach amorficznych, a także o oszczędnościach w stratach energii przy wyborze transformatorów rozdzielczych SN/nn. Sporym zainteresowaniem cieszyła się również konferencja „Kompleksowa integracja produktów i systemów informatycznych ABB w sieciach inteligentnych”. W jej trakcie omówione zostały wyzwania dla polskiej energetyki w kontekście 3. Pakietu Klimatycznego. Przedstawione zostały także inteligentne rozwiązania dla  wytwarzania i przesyłania i rozdziału energii elektrycznej. Wystąpienia ekspertów uzupełnione zostały przez specjalistów z ABB, którzy opowiedzieli o nowoczesnych technologia i produkcjach, które mogą wesprzeć działania mające na celu rozbudowę infrastruktury i czynienie z niej sieci inteligentnej. Mówili o urządzeniach optymalizujących i stabilizujących parametry sieci, zademonstrowali metody bezpiecznego włączania w sieć generacji rozproszonej, zaprezentowali metody automatyzacji i optymalizacji sieci pod kątem niezawodności zasilania oraz efektywności. Nie zabrakło również krótkich prelekcji dotyczących miejsca samochodów elektrycznych w nowej rzeczywistości oraz inteligentnych budynków i systemów pomiarowo-rozliczeniowych. Przedstawiciel firmy Ventyx, nowej spółki w ramach grupy ABB, omówił praktyczne zastosowanie zarządzania popytem, podając wiele ciekawych autentycznych przykładów wykorzystania tej technologii.

Energooszczędność w oświetleniu

Po raz trzeci na EXPOPOWER gościła konferencja odbywająca się pod patronatem Polskiego Komitetu Oświetleniowego i Związku Producentów Sprzętu Oświetleniowego POL-Lighting „Energooszczędność w oświetleniu”. W jej trakcie przestawiono hybrydowe systemy zasilania oświetlenia w technologii LED, teoretyczne i praktyczne zagadnienia związane ze sterowanie oświetleniem ulicznym oraz widocznością sygnalizacji kolejowej z pozycji maszynisty, monitoring oświetlenia z diodami elektroluminescencyjnymi na ulicy Karmelickiej w Warszawie, nowa norma dotycząca oświetlenia miejsc pracy we wnętrzach oraz dobór oświetleniowych konstrukcji wsporczych pod oprawy oświetleniowe. Uczestnicy konferencji dowiedzieli się także, jak oszczędzać energię i pieniądze na placu budowy oraz czy LED w oświetleniu drogowym to ciągle przyszłość czy już teraźniejszość.

Nowe idee w elektroenergetyce i elektroinstalacjach

Polskie Stowarzyszenie Elektroinstalacyjne oraz firmy do niego należące od początku powołania stowarzyszenia biorą czynny udział w realizacji rozwoju inteligentnych sieci energetycznych. Realizacja  tego tematu w Polsce to kontynuacja regulacji UE, które są prowadzone  od lat. Regulacje te są kontynuacją III Pakietu Liberalizacyjnego oraz Agendy Cyfrowej Unii Europejskiej. Podczas konferencji „Nowe idee w elektroenergetyce i elektroinstalacjach” organizowanej przez PSE podczas EXPOPOWER omówiono raport na temat rynku firm elektroinstalacyjnych w Polsce oraz przedstawiono nowe produkty i rozwiązania z zakresu elektroenergetyki i oświetlenia drogowego.

Speaker’s Corner

Wystawcy EXPOPOWER mieli możliwość przedstawienia informacji o swojej ofercie, nowych produktach i technologiach w ramach programu Speakers’ Corner – to specjalnie wydzielone i zaaranżowane miejsce w pawilonie wystawienniczym wśród stoisk, przeznaczone na komercyjne prezentacje firm. W programie Speaker’s Corner odbyły się następujące prelekcje: „Efektywność energetyczna – szanse dla przedsiębiorstw” – TAURON SPRZEDAŻ, „e3  to rewolucja w sposobie kontroli i oszczędności energii na placu budowy” – El bjorn, „Risk management & Transformer Monitoring” – Maschinenfabrik Reinhausen, „Efektywne zarządzanie Służebnością Przesyłu- prezentacja systemu SORTIS” – ESPEO Software.

Pokazy rajdowe Petroeltechu

Szczególną atrakcją dla zwiedzających były specjalne pokazy rajdowe w wykonaniu utytułowanego kierowcy rajdowego Jana Chmielewskiego przygotowane przez firmę Petroeltech. Wśród śmiałków, którzy odważyli się zasiąść na fotelu pilota, był m.in. wiceprezes Stowarzyszenia Elektryków Polskich Stefan Granatowicz. 

Targowe nagrody

Wystawcy EXPOPOWER 2012 mogli skorzystać z profitów, jakie niesie ze sobą udział w organizowanym w nowej formule konkursie o Złoty Medal MTP. Zmiany w tej jednej z najbardziej rozpoznawalnych i prestiżowych nagród na polskim rynku wiążą się nie tylko z odświeżonym wizerunkiem medalu, ale przede wszystkim z całym pakietem unikatowych korzyści, na które liczyć mogą laureaci konkursu. Podstawową innowacją jest wcześniejszy termin wyłaniania laureatów. Lista produktów nagrodzonych Złotym Medalem znana była już na kilka tygodni przed rozpoczęciem targów. Umożliwiło to MTP w okresie przedtargowym promocję zwycięzców konkursu w mediach, w newsletterach do profesjonalistów, a także w Internecie na specjalnej stronie Złotego Medalu oraz na stronie www.expopower.pl. Laureaci Złotego Medalu otrzymali Pakiet medalisty – komplet materiałów promocyjnych do wykorzystania w kampanii promocyjnej: Złoty Medal, logotyp, materiały prasowe, szablon reklamy prasowej „Zdobywca Złotego Medalu MTP” oraz film i zdjęcia z gali nagród.

Z najlepszymi produktami, nagrodzonymi przez renomowane, niezależne jury Złotymi Medalami MTP można było się zapoznać na specjalnym, ekskluzywnym stoisku Strefa Mistrzów, które zlokalizowane było w samym centrum targowej ekspozycji. Zwiedzający będą mogli tam oddać także głosy w konkursie „Złoty Medal – wybór konsumentów”. Głosowanie potrwa jeszcze przez miesiąc od zakończenia targów na stronie zlotymedal.mtp.pl

Oto laureaci konkursu o Złoty Medal MTP na targach EXPOPOWER 2012:

  • System zdalnego manewrowania rozłącznikami średniego napięcia w stacjach wnętrzowych  z wykorzystaniem napędów silnikowych wnętrzowych serii NSW

Przedsiębiorstwo Produkcyjne Aparatów i Konstrukcji Energetycznych „ZMER” sp. z o.o., Kalisz

  • Prefabrykowana betonowa obudowa stacji GPZ

ATLAS sp. z o.o., Przybysławice

  • Stacja transformatorowa półpodziemna typu ST – PP 20/630         

ENERGA OPERATOR – PRODUKCJA sp. z o.o., Kalisz

  • Modułowy zasilacz napięć gwarantowanych AC/DC

BENNING POWER ELECTRONICS sp. z o.o., Głosków

  • Rozdzielnica do zasilania trakcji miejskiej 660 V DC – typu MRT – 06

TRAKCJA – TILTRA S.A., Warszawa

  • Rodzina sterowników polowych SO.52 –XX współpracujących  z szyną procesową wg standardu IEC 61850-9-2

Badawczo-Rozwojowa Spółdzielnia Pracy Mikroprocesorowych  Systemów Automatyki  MIKRONIKA, Poznań

Zgłaszający: Przedsiębiorstwo Techniczno-Handlowe  „EUROTRONIC” sp. z o.o., Poznań

  • Kompozytowe, bezokuciowe izolatory SN typu SM.

NYIR-MIX-TRADE Kft., Węgry

Zgłaszający: NECKS ELECTRIC POLSKA sp. z o.o., Kościan. 

Z najlepszymi produktami, nagrodzonymi przez renomowane, niezależne jury Złotymi Medalami MTP można było się zapoznać na specjalnym, ekskluzywnym stoisku Strefa Mistrzów, które zlokalizowane było w samym centrum targowej ekspozycji. Zwiedzający będą mogli tam oddać także głosy w konkursie „Złoty Medal – wybór konsumentów”. Głosowanie potrwa jeszcze przez miesiąc od zakończenia targów na stronie zlotymedal.mtp.pl

Medal Prezesa SEP otrzymała firma Trakcja Tiltra z Warszawy zaRozdzielnicę do zasilania trakcji miejskiej 660 V DC – typu MRT – 06. Puchar Polskiego Stowarzyszenia Elektroinstalacyjnego podczas EXPOPOWER odebrał prezes Elektromontażu Rzeszów Marian Burda. Natomiast nagrodą Polskiej Izby Gospodarczej Elektrotechniki Złoty VOLT uhonorowano firmę „AQUAEL” z Suwałk za małą elektrownię wiatrową Ventus 2kW.

Podczas uroczystej gali pierwszego dnia targów statuetkami Acanthus Aureus uhonorowano także stoiska, które w najlepiej realizowały strategie marketingowe wystawców. Oto lista nagrodzonych stoisk:

ENERGA-OPERATOR Produkcja Sp. z o.o., Kalisz

PKP Energetyka S.A., Warszawa

Apator S.A., Toruń

Elkomtech SA, Łódź

BAKS Wytwarzanie Osprzętu Instalacyjno-Elektrotechnicznego, Karczew

Energobud Leszno Sp. z o.o., Lipno

ABB Sp. z o.o., Warszawa

Es-System S.A., Kraków

MAKEL ELEKTRYK MALZEMELERI San ve Tic A.S. , Instanbul

Kampania promocyjna

Obecność profesjonalnych zwiedzających to klucz do sukcesu wystawców EXPOPOWER. Dlatego otwarcie targów poprzedziła szeroko zakrojona kampania, której celem byłodotarcie z zaproszeniem na to wydarzenie do możliwie największej grupy profesjonalistów.

W naszych bazach specjalistów z branży elektroenergetycznej posiadamy już blisko 25.000 adresów. Swoje działania koncentrowaliśmy przede wszystkich na sześciu grupach zwiedzających, których obecność na targach oznacza największe korzyści dla wystawców: 

  • dystrybutorzy energii elektrycznej
  • przedstawiciele zakładów energetycznych, elektrowni i elektrociepłowni
  • przedstawiciele zakładów elektromontażowych, zajmujących się budową, remontami i usługami serwisowymi w branży energetycznej
  • dyrektorzy ds. technicznych i główni energetycy zakładów przemysłowych
  • hurtownicy elektrotechniczni i elektroinstalacyjni
  • projektanci instalacji elektrycznych i oświetleniowych

Spośród posiadanych baz wyodrębniliśmy ok. 1.500 Klientów VIP. Są to kluczowi przedstawiciele zakładów energetycznych, elektrowni i firm wykonawczych oraz dyrektorzy ds. technicznych i główni energetycy zakładów przemysłowych, a także hurtownicy i projektanci, których w szczególny sposób otaczaliśmy uwagą oferując dodatkowe świadczenia (pomoc w organizacji przyjazdu, zakwaterowaniu, catering i dostęp do WiFi na terenie targów, dla części również zaproszenie na wieczór branżowy).

Do kluczowych grup zwiedzających docieraliśmy bezpośrednio – poprzez działania BTL (telemarketing, e-mailingi oraz wysyłkę pocztową informującą o targach i zapraszającą do zwiedzania), za pośrednictwem izb i stowarzyszeń, poprzez plakaty informacyjne w hurtowniach elektroinstalacyjnych oraz za pośrednictwem mediów (kampania reklamowa i informacyjna w prasie branżowej i Internecie).

Wyemitowaliśmy ponad 76.000 bezpłatnych zaproszeń do zwiedzania, które dystrybuowaliśmy wśród potencjalnych zwiedzających głównie za pośrednictwem bezpośredniej wysyłki, ale także prasy branżowej, izb i stowarzyszeń oraz przekazując do dyspozycji Wystawcom, aby ich Klienci mieli ułatwiony wstęp na targi. 

EXPOPOWER 2013

Kolejna, siódma już edycja Międzynarodowych Targów Energetyki EXPOPOWER odbędzie się w Poznaniu w dniach 14-16 maja 2013 r.

Źródło: Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o.o.

Wpis został opublikowany 4 Cze 2012 w następujących kategoriach: Wydarzenia - relacje. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.

Reklama

Newsletter

Warto zobaczyć