News » Robotyzacja usprawni obsługę klientów

Robotyzacja usprawni obsługę klientów

27 Wrz 2018 Brak komentarzy Share 'Robotyzacja usprawni obsługę klientów' on Facebook Share 'Robotyzacja usprawni obsługę klientów' on Email Share 'Robotyzacja usprawni obsługę klientów' on Print Friendly

TAURON wdroży automatyzację procesów biznesowych przy użyciu narzędzi Robotics Process Automation (RPA) w celu usprawnienia obsługi klienta, sprzedaży, logistyki oraz obiegu dokumentów. Partnerem technologicznym projektu jest firma Capgemini.

Narzędzie Robotic Process Automation (RPA), czyli Zrobotyzowana Automatyzacja Procesów, to oprogramowanie używane do koordynacji działań pomiędzy istniejącymi systemami informatycznymi, bez ingerencji człowieka. Za pomocą tzw. „pracownika wirtualnego” zwanego BOT-em, RPA naśladuje czynności użytkownika w systemach. BOT pomaga wykonać zadania powtarzalne, nie wymagające podejmowania decyzji przez człowieka, ma swoje ID oraz hasło w systemach informatycznych.

We wdrożeniu realizowanym przez spółkę TAURON Obsługa Klienta i Capgemini zostanie wykorzystana  platforma UiPath, która jest jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań w obszarze RPA.

– Szukamy rozwiązań, które pozwolą naszym klientom korzystać nie tylko z prądu i gazu, ale przede wszystkim zarządzać nimi bez wychodzenia z domu. Co równie istotne podejmujemy działania, które podnoszą naszą efektywność operacyjną. Wprowadzenie narzędzi automatyzacji to kolejny krok w tym kierunku – mówi Filip Grzegorczyk, Prezes Zarządu TAURON Polska Energia.

Najważniejsze korzyści z zastosowania robotów, to zapewnienie pełnej realizacji  powtarzalnych procesów oraz wyeliminowanie błędów, a w konsekwencji skrócenie czasu realizacji zadań, podniesienie jakości obsługi i obniżenie kosztów.

– Naszym celem jest sprawne wprowadzenie do Grupy TAURON nowej technologii, przy wykorzystaniu  dostępnego na rynku doświadczenia. Wiemy, że nie każde podejście do robotyzacji kończy się sukcesem. Chcemy te procesy wprowadzać stopniowo, obserwując efekty, i po udanej fazie przystępować do kolejnego etapu – podkreśla Andrzej Grochowalski, Wiceprezes ds. IT w TAURON Obsługa Klienta.

Wprowadzenie robotyzacji pozwoli również na lepsze zarządzanie rozwojem zawodowym pracowników poprzez powierzanie im nowych zadań, wykraczających poza powtarzalne czynności. Planowana automatyzacja procesów w Grupie TAURON, pomimo konieczności zarządzania danymi i zadaniami z wielu systemów, nie będzie wymagać zmian w podstawowych systemach informatycznych, co znacząco redukuje czas i koszt zwrotu z inwestycji.

– Zaproponowane rozwiązanie umożliwi Grupie TAURON bardziej efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem, przez co poprawi jakość usług  i obniży koszty eksploatacyjne. Roboty będą pracować 24 godziny na dobę, 365 dni w roku, dając firmie ogromne możliwości zwiększenia efektywności operacyjnej – mówi Vice President Capgemini Polska – Marek Woźny, dyrektor zarządzający Application Services.

Źródło: TAURON Polska Energia SA

Wpis został opublikowany 27 Wrz 2018 w następujących kategoriach: News, Technologie. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Możesz zostawić komentarz lub użyć trackbacka.

Zostaw komentarz

Reklama

Partnerzy działu

Newsletter

Warto zobaczyć