News » Niemiecki transport kolejowy stawia na technologie wodorowe

Niemiecki transport kolejowy stawia na technologie wodorowe

13 Lip 2018 Możliwość komentowania Niemiecki transport kolejowy stawia na technologie wodorowe została wyłączona Share 'Niemiecki transport kolejowy stawia na technologie wodorowe' on Facebook Share 'Niemiecki transport kolejowy stawia na technologie wodorowe' on Email Share 'Niemiecki transport kolejowy stawia na technologie wodorowe' on Print Friendly

Coradia iLint firmy Alstom, pierwszy na świecie pociąg pasażerski z wodorowymi ogniwami paliwowymi, uzyskał zezwolenie Niemieckiego Urzędu Transportu Kolejowego (EBA) na przewożenie pasażerów w Niemczech. 11 lipca Gerald Hörster, Prezes EBA, przekazał firmie Alstom certyfikat homologacji w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej w Berlinie. W uroczystości tej wziął udział Enak Ferlemann, parlamentarny Sekretarz Stanu przy Federalnym Ministrze Transportu i Infrastruktury Cyfrowej oraz Poseł niemieckiego parlamentu.

– Światowa premiera w Niemczech: za zgodą Niemieckiego Urzędu Transportu Kolejowego (EBA) wysyłamy na tory pierwszy pociąg pasażerski z technologią ogniw paliwowych. Jest to dobry przykład mobilności przyszłości. Wodór stanowi rzeczywistą niskoemisyjną i wydajną alternatywę dla oleju napędowego, szczególnie na liniach drugiej kategorii, gdzie linie napowietrzne są nieekonomiczne lub jeszcze niedostępne. Pociągi te są czystą i przyjazną dla środowiska aternatywą, dlatego wspieramy i promujemy tę technologię, tak aby była upowszechniania – powiedział Enak Ferlemann, Delegat Niemieckiego Rządu Federalnego ds. Transportu Kolejowego.

– Otrzymanie tego zezwolenia jest ważnym osiągnięciem dla Coradia iLint i decydującym krokiem w kierunku czystej i przyszłościowej mobilności. Alstom jest niezmiernie dumny ze swojego pociągu regionalnego o napędzie wodorowym, który stanowi przełom w bezemisyjnej mobilności oraz z faktu, że będzie on teraz regularnie przewoził pasażerów – oświadczył Wiceprezes ds. Badań Rozwoju i Innowacji w Alstom – Wolfram Schwab.

W listopadzie 2017 r. Alstom i lokalny urząd transportowy w Dolnej Saksonii (LNVG) podpisały umowę na dostawę 14 pociągów z wodorowymi ogniwami paliwowymi, a także na 30 lat konserwacji oraz na dostawę energii. 14 pociągów zostanie wyprodukowanych przez Alstom na potrzeby parku wagonowego LNVG i od grudnia 2021 r. będą przewozić pasażerów między Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde i Buxtehude. Po otrzymaniu tego zezwolenia od EBA, dwa prototypy Coradia iLint zostaną wprowadzone do eksploatacji pilotażowej w sieci Elbe-Weser. Przewóz pasażerów rozpocznie się pod koniec sezonu letniego.

Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi, które wytwarzają energię elektryczną zapewniającą trakcję. Ten zeroemisyjny pociąg odznacza się niskim poziomem hałasu, a emitowana jest jedynie para wodna i skondensowana woda. Model Coradia iLint wyróżnia się tym, że łączy różne innowacyjne elementy: konwersję czystej energii, elastyczne magazynowanie energii w bateriach oraz inteligentne zarządzanie mocą trakcyjną i dostępną energią. Został specjalnie zaprojektowany do jazdy po liniach niezelektryfikowanych, umożliwia czyste, zrównoważone działanie pociągu i cechuje się wysokim poziomem wydajności.

Coradia iLint została zaprojektowana przez zespoły Alstom w Salzgitter (Niemcy), które jest centrum doskonałości dla pociągów regionalnych oraz w Tarbes (Francja), centrum doskonałości dla systemów trakcyjnych. Projekt ten korzysta ze wsparcia niemieckich ministerstw gospodarki i transportu. Rozwój Coradia iLint przez Alstom został sfinansowany kwotą 8 mln euro od rządu Niemiec w ramach Narodowego Programu Innowacji w zakresie technologii wodorowych i ogniw paliwowych (NIP).

Fot. Alstom

Źródło: ConTrust Communication

Wpis został opublikowany 13 Lip 2018 w następujących kategoriach: News, Paliwa dla energetyki. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.

Reklama

Newsletter

Warto zobaczyć