E-mobility » Alstom prezentuje standardowy projekt Aptis – w 100%…

Alstom prezentuje standardowy projekt Aptis – w 100% elektryczne rozwiązanie mobilne

25 Cze 2018 Brak komentarzy Share 'Alstom prezentuje standardowy projekt Aptis – w 100% elektryczne rozwiązanie mobilne' on Facebook Share 'Alstom prezentuje standardowy projekt Aptis – w 100% elektryczne rozwiązanie mobilne' on Email Share 'Alstom prezentuje standardowy projekt Aptis – w 100% elektryczne rozwiązanie mobilne' on Print Friendly

Alstom zaprezentował nowy projekt Aptis, swoje w stu procentach elektryczne rozwiązanie mobilne, inspirowane tramwajem. Prezentacja projektu miała miejsce podczas European Mobility Exhibition – wystawy, która odbyła się w dniach 12–14 czerwca 2018 r. w Paryżu. Zaprezentowane rozwiązanie dotyczy standardowej wersji pojazdu, którego pierwsze dostawy planowane są od lipca 2019 r.

W wersji standardowej Aptis zachowa wszystkie cechy prototypu, takie jak: niska podłoga na całej długości pojazdu, tryb zatrzymywania w niewielkiej odległości od chodnika, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, rozstaw osi na obu końcach pojazdu, szerokie zatoki oraz dodatkowa przestrzeń z tyłu pojazdu. Projekt ten powstał dzięki technologiom, które stosuje się w autobusach elektrycznych, np. poprzez zastosowanie płaskich szyb przednich inspirowanych tabletami cyfrowymi i tablicami interaktywnymi. A eleganckie i proste linie podkreślają jego nowoczesność.

Zewnętrzna i wewnętrzna stylistyka pojazdu mocno nawiązuje do mobilnych rozwiązań przyszłości:

– Poczucie przestronności, dzięki bardziej przyjaznej, większej i przyjemniejszej przestrzeni w tylnej części pojazdu,

– Wrażenie ruchu, dzięki asymetrycznemu układowi wnętrza, dające poczucie poruszającej się ulicy,

– Wkomponowanie w miejski krajobraz, z lepszą dostępnością oraz, patrząc z wnętrza, doskonale symetrycznym pojazdem.

Standardowa wersja Aptis została zaprojektowana, by spełnić oczekiwania operatorów, m.in.: poprzez w pełni symetryczny przód i tył, co ułatwia wymianę części oraz wpływa na optymalizację ich zapasów. Powiększone panele górne umożliwiają instalowanie większych i bardziej widocznych ekranów oraz map.
W projektowanie i produkcję Aptisa zostało zaangażowanych siedem zakładów Alstom we Francji. Ogólne prace inżynieryjne, projekt nadwozia oraz testowanie i certyfikacja odbywają się w Duppigheim. Za integrację systemu odpowiada Saint-Ouen. Za systemy trakcji odpowiedzialny jest zakład w Tarbes. Za silniki zakład w Ornans, a za elektroniczne komponenty łańcucha trakcyjnego odpowiada zakład w Villeurbanne. Produkcja centralnego modułu pasażerskiego, ostateczny montaż i testy seryjne odbywają się w Reichshoffen. Natomiast w zakładzie Alstom w Vitrolles trwają prace nad jednym z rozwiązań w zakresie ładowania (SRS – statyczny system ładowania).

Źródło: ConTrust Communication

Wpis został opublikowany 25 Cze 2018 w następujących kategoriach: E-mobility, News. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Możesz zostawić komentarz lub użyć trackbacka.

Zostaw komentarz

Reklama

Newsletter

Warto zobaczyć