News » Badania nad bateriami jako źródłem energii dla budynków

Badania nad bateriami jako źródłem energii dla budynków

26 Kwi 2018 Możliwość komentowania Badania nad bateriami jako źródłem energii dla budynków została wyłączona Share 'Badania nad bateriami jako źródłem energii dla budynków' on Facebook Share 'Badania nad bateriami jako źródłem energii dla budynków' on Email Share 'Badania nad bateriami jako źródłem energii dla budynków' on Print Friendly

Hitachi, Mitsubishi Motors i ENGIE badaja jak korzystać z samochodowych baterii elektrycznych jako źródła przechowywania energii w budynkach biurowych – projekt uruchomiono w Holandii w celu wspierania rozwoju neutralnych energetycznie budynków biurowych.

Firmy Hitachi Europe Ltd., Mitsubishi Motors i ENGIE zademonstrowały pionierski projekt, którego celem jest zbadanie możliwości wykorzystania pojazdów elektrycznych do przechowywania energii w budynkach biurowych. W ramach pokazu konsorcjum połączyło pojazd elektryczny z biurowcem ENGIE w Zaandam za pomocą innowacyjnej stacji ładowania V2X.

V2X firmy Hitachi jest pierwszym tego typu urządzeniem, które może nie tylko ładować samochód elektryczny, ale również odprowadzać energię z powrotem do budynku lub sieci energetycznej, z uwzględnieniem różnych wartości mocy, w tym kW, ΔkW, kWh i VAR. Co więcej, istnieje możliwość podłączenia paneli słonecznych bezpośrednio do stacji ładowania, co pozwala na znacznie wydajniejsze zasilanie budynków.

Budynki i transport odpowiadają za około 75% całkowitej emisji CO2, dlatego technologia V2B (vehicle to building) może odegrać kluczową rolę w zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla na świecie, umożliwiając firmom obniżenie kosztów zużycia energii.

Mitsubishi Motors, ENGIE i Hitachi, łącząc odpowiednią technologię, uważają, że innowacyjna stacja ładowania pojazdów (V2B) może prowadzić do bardziej inteligentnych i wydajnych systemów zarządzania energią w budynkach.

Stacja jest podłączona do źródła zasilania w budynku, i kiedy budynek generuje więcej energii niż potrzebuje, nadmiar jest przechowywany w akumulatorze samochodu elektrycznego. Kiedy jest to konieczne energia może być odprowadzana z powrotem do sieci. Akumulator samochodowy pełni funkcję zarówno źródła energii, jak i zasilania awaryjnego.

Firmy będą rozwijać współpracę w następujących obszarach:

  • Hitachi dostarczy swoją stację ładowania V2X, która umożliwia dwukierunkowe przesyłanie energii pomiędzy akumulatorem samochodu a budynkiem lub siecią energetyczną. Dostarczy również technologię, umożliwiającą integrację energii między pojazdem a budynkiem, a także pojazdu z siecią elektryczną.
  • ENGIE stworzy inteligentny budynek, łącząc baterię w samochodzie elektrycznym za pomocą ładowarki V2X z systemem zasilania budynku i integrując go z panelami słonecznymi lub innymi odnawialnymi źródłami energii.
  • Mitsubishi Motors dostarczy model Outlander PHEV jako centrum magazynowania energii i źródło zaopatrzenia budynku w energię odnawialną.

W kolejnym etapie projektu konsorcjum przetestuje, w jaki sposób pojazdy elektryczne, energia odnawialna i systemy zarządzania energią w budynkach mogą ze sobą współpracować. Ma to doprowadzić do rozwoju inteligentnych i wydajniejszych mikrosystemów, które mogą wchodzić w interakcje z systemami zarządzania energią budynku (BEMS). Wykorzystanie energii w możliwie najmądrzejszy sposób zmniejsza emisję CO2 i obniża koszty działania firmy.

Podkreślając korzyści wynikające z wdrażania cyfrowych technologii energetycznych, Ram Ramachander, Dyrektor Działu Cyfryzacji w Hitachi Europe, powiedział: Ten projekt pokazuje, w jaki sposób nasz projekt Internet of Things i cyfrowe możliwości mogą pomóc klientom w budowaniu neutralnych budynków, zwiększając ich efektywność energetyczną i obniżając koszty, poprzez optymalizację infrastruktury ładowania EV. Nasza technologia może również pomóc w tworzeniu nowych projektów biznesowych w całym łańcuchu pozyskiwania energii odnawialnej, w tym w technologii przyłączania pojazdów do sieci, co zapewnia większą elastyczność przy dystrybucji energii.

Komentując ambitny program, Hans Boot, Dyrektor Operacyjny w ENGIE Services Netherlands, stwierdził: Ten projekt stanowi potężną demonstrację tego, jak efektywna może być technologia magazynowania energii. To nie jest inteligentne ładowanie, jakie znamy. Jest to w zasadzie pierwsza prawdziwa »ładowarka inteligentnej sieci«. Mamy nadzieję, że zaczniemy instalować ten system w firmach, które chcą wykonać kolejny krok w kierunku osiągnięcia swojej neutralności energetycznej.

Komentując rosnącą rolę pojazdów elektrycznych w rozwoju inteligentnych miast, Vincent Cobee, Wiceprezes Mitsubishi Motors ds. spraw korporacyjnych dodał: Ten pokaz pomoże dostarczyć nowe rozwiązania energetyczne dla niskoemisyjnych, energooszczędnych inteligentnych budynków. Naszym celem jest wykazanie, że pojazdy EV i PHEV mogą być istotnym składnikiem systemu energii miejskiej w przyszłości.

Źródło: MMC Car Poland Sp. z o.o.

Wpis został opublikowany 26 Kwi 2018 w następujących kategoriach: News, Technologie. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.

Reklama

Partnerzy działu

Newsletter

Warto zobaczyć