E-mobility » innogy Polska rusza z testem elektrycznego car sharingu w…

innogy Polska rusza z testem elektrycznego car sharingu w Warszawie

21 Lut 2018 Możliwość komentowania innogy Polska rusza z testem elektrycznego car sharingu w Warszawie została wyłączona Share 'innogy Polska rusza z testem elektrycznego  car sharingu w Warszawie' on Facebook Share 'innogy Polska rusza z testem elektrycznego  car sharingu w Warszawie' on Email Share 'innogy Polska rusza z testem elektrycznego  car sharingu w Warszawie' on Print Friendly

innogy Polska rozpoczyna test pierwszego w pełni elektrycznego car sharingu w Warszawie. Do końca marca mieszkańcy stolicy za pomocą dedykowanej aplikacji na urządzenia mobilne, będą mogli wynająć auta elektryczne marek: BMW, Hyundai, Renault oraz Nissan. W trakcie testów każda osoba korzystająca z najmu aut od innogy, po wypełnieniu ankiety otrzyma 50% zniżki na usługę.

Od 21 lutego innogy Polska rusza z testem nowej usługi elektrycznego innogy e-Car Sharingu, dzięki któremu mieszkańcy Warszawy będą mogli wynajmować auta elektryczne na minuty. Test pierwszego, w pełni elektrycznego car sharingu w Warszawie potrwa do 31 marca i obejmie wszystkie warszawskie dzielnice.

W ramach fazy pilotażowej jeździć będzie osiem samochodów, pięć zostanie udostępnionych mieszkańcom stolicy, dwa są przeznaczone dla partnera biznesowego, a jednym będą jeździć pracownicy innogy. Warszawiacy będą mogli wypróbować dwa BMW i3, Renault Zoe, Nissana Leaf oraz Hyundaia IONIQ. Każdy użytkownik będzie mógł się przekonać, że jazda samochodem elektrycznym to nie tylko wyższy komfort, ale też dobra zabawa. Pojazdy elektryczne nie emitują zanieczyszczeń powietrza, dzięki czemu wykorzystane na większą skalę w car sharingu, mogą przyczynić się do poprawy jakości powietrza w miastach. Dodatkowo, gdy energia elektryczna wykorzystana do ich ładowania pochodzi ze źródeł odnawialnych, stają się samochodami w pełni zeroemisyjnymi.

– W 2009 r. postawiliśmy pierwszą stację do ładowania samochodów elektrycznych. Pomimo niewielkiej liczby tego typu pojazdów w Polsce w ciągu kilku lat rozwinęliśmy naszą sieć stacji na terenie stolicy. Od 2015 r. obserwujemy skokowe wykorzystanie punktów ładowania i liczymy, że ustawa o elektromobilności przyczyni się do rozwoju rynku pojazdów niskoemisyjnych w naszym kraju – mówi Janusz Moroz, Członek Zarządu innogy Polska ds. Handlu.

W 2017 r. ze stacji innogy w Warszawie pobrano ponad 32 MWh energii elektrycznej, która pozwoliła pojazdom elektrycznym na przejechanie 200 000 km. Był to wzrost o 55% w porównaniu z 2016 r. i więcej niż połowa całej energii pobranej ze stacji innogy od października 2012 r. do końca 2017 r. Dzięki temu w mieście nie wyemitowano 27 ton CO2 i znacznej ilości innych szkodliwych substancji. 

– Klientom indywidualnym i biznesowym sprzedajemy coraz więcej stacji ładowania oraz tworzymy dla nich usługi oparte na elektromobilności. Rozwój oferty w kierunku car sharingu wydawał nam się naturalny. Dziś oddajemy mieszkańcom Warszawy do testów innogy e-Car Sharing i wiemy, że dzięki temu nasza rola w rozwoju elektromobilności w Polsce będzie widoczna. Chcemy też przekonywać naszych Klientów, że samochody elektryczne to szansa na poprawienie jakości życia w miastach, dzięki niższemu poziomowi hałasu oraz braku emisji zanieczyszczeń – dodaje Janusz Moroz.

Na urządzenia mobilne z systemem Android i iOS powstała aplikacja innogy e-Car Sharing, dzięki której użytkownicy będą mogli znaleźć, zarezerwować i wynająć samochody. Do ładowania pojazdów zostanie wykorzystana już istniejąca sieć stacji innogy. W celu zwiększenia dostępności usługi codziennie rano samochody będą relokowane właśnie pod te stacje. W pierwszej kolejności pojazdów będzie można szukać:

  • na Placu Bankowym pod Ratuszem,
  • na Placu Teatralnym przy Teatrze Wielkim,
  • na ul. Emilii Plater przed Salą Kongresową,
  • na Wybrzeżu Kościuszkowskim 41 pod siedzibą innogy Polska,
  • na ul. Pileckiego przy Arenie Ursynów.

Koszt usługi, w zależności od modelu samochodu, waha się od 0,60 zł do 1 zł netto za minutę i 0,80 zł do 1 zł za kilometr. Dodatkową zachętą do testowania innogy e-Car Sharingu będzie możliwość każdorazowego obniżenia kosztu wynajmu o 50%, za wypełnienie ankiety po skorzystaniu z usługi.

Cennik podstawowy:

Modele samochodów Opłata
za minutę
Opłata
za km
Opłata
za dobę
Opłata postojowa
Nissan Leaf 0,6 zł 0,8 zł 140 zł 0,1 zł
Renault ZOE 0,6 zł 0,8 zł 140 zł 0,1 zł
Hyundai IONIQ 1 zł 1 zł 200 zł 0,1 zł
BMW i3 1 zł 1 zł 200 zł 0,1 zł

Cennik promocyjny (pod warunkiem rozwiązania ankiety po zakończeniu wynajmu):

Modele samochodów Opłata
za minutę
Opłata
za km
Opłata
za dobę
Opłata postojowa
Nissan Leaf 0,6 zł 0,3 zł 0,8 zł 0,4 zł 140 zł 70 zł 0,1 zł 0,05 zł
Renault ZOE 0,6 zł 0,3 zł 0,8 zł 0,4 zł 140 zł 70 zł 0,1 zł 0,05 zł
Hyundai IONIQ 1 zł 0,5 zł 1 zł 0,5 zł 200 zł 100 zł 0,1 zł 0,05 zł
BMW i3 1 zł 0,5 zł 1 zł 0,5 zł 200 zł 100 zł 0,1 zł 0,05 zł

Wyniki ankiet zebranych podczas testu staną się podstawą do dalszych analiz związanych z wprowadzeniem usługi innogy e-Car Sharing w Warszawie na szeroką skalę. Dlatego wszystkie opinie mieszkańców są dla nas niezwykle istotne.

Test car sharingu realizowany jest wspólnie z firmą Keratronik, która jest partnerem technologicznym. Do próby zostały wykorzystane samochody elektryczne marek: BMW, Nissan, Hyundai i Renault.

Więcej informacji o usłudze dostępnych jest na stronie www.innogy.pl/pl/dla-domu/oferta/e-car-sharing.

Źródło: Grupa innogy     

Wpis został opublikowany 21 Lut 2018 w następujących kategoriach: E-mobility, News. Możesz śledzić komentarze przez RSS. Komentowanie i korzystanie z trackbacków zabronione.

Reklama

Newsletter

Warto zobaczyć